Beantwoorden
TomVDB2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

WIfi snelheid niet correct

Hoi beste Netweters. Na 3 maal aan de lijn te hebben gehangen met de klantendienst, en

een technieker die langs geweest is ben ik ten einde raad en stel ik mijn vraag hier 🙂

dus...wij hebben recent een speedboost besteld bij telenet de 400mbps , en kregen daarbij een nieuwe router (de witte). alles mooi geinstalleerd. en  bekabeld behalen we de gewenste snelheid.

nu met de wifi... we staan vlak voor de router en we behalen op het 2.4 signaal snelheden rond  de 50mbps. op het 5.0 signaal 116mbps. nu heb ik een discussie gehad met de technieker omdat die beweerde dat hij zijn testen heeft gedaan, en hij fisiek verder niks kon doen.en dat dit de snelheden zijn die ik hier ga behalen. 1 meter van de router, met verschillende toestellen? Nu hij weet even goed als ik en ons allemaal dat dit niet de geleverde wifi snelheden zijn. en dat er een probleem bij telenet zelf is. ( technieker heeft zelfs een nieuwe router geplaatst ) hij raade mij aan om terug de klantendienst op te bellen en hij vertrok. Nu,  ik heb alles geprobeerd wat ik kon. het wifi kanaal veranderd. 2.4 en 5.0 apart en tesamen laten uitzenden en het probleem was niet opgelost. Het lijkt een luxe probleem maar dat is het zeker niet omwille van dat de vorige router die gelimiteerd was tot 100mbs(de zwarte) betere snelheden haalde als nu de nieuwe. en nu hopelijk kan iemand me hier helpen.   Mvg Tom

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

WIfi snelheid niet correct

Ik haal, zonder speedboost snelheden van rond de 190 Mbps . Mijn toestellen (zo’n 12, allen op WiFi ) bevinden zich zo’n 10 meter van de router. In de tuin, een 20 meter ervan haal ik een constante snelheid van 45 Mbps . Er is duidelijk iets mis met je bekabeling. Ofwel van straat naar niu (netwerkverdeler) ofwel van de niu naar je router.

Oplossing is te vinden bij 015/666666 denk ik.

🙂

PS: en welke snelheid haal je bekabeld ?

PPS: let op, indien het probleem zich stelt van de niu naar je router zullen de kosten voor u zijn.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIfi snelheid niet correct

@Ex-Netweter 

 

In de eerste post staat al dat bekabeld de snelheid OK is ...

 

@TomVDB2 

Installeer eens een tool als "WiFi Analyzer" op uw foon en bekijk eens hoe het staat met de WiFi netwerken in uw buurt en hun signaal. En welke kanalen druk bezet zijn. Misschien dat je daar al iets wijzer uit kunt worden en andere kanalen kiezen. Manueel, dus, niet automatisch. 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WIfi snelheid niet correct

Als bekabeld al een snelheid wordt gehaald van 400 Mbps is er blijkbaar niets mis met de aansluiting. WiFi is natuurlijk een ander paar mouwen. Zoals @StefaanH  zegt al eens gekeken wat de omringende netwerken zijn? Je hebt toevallig geen Accespoint in de buurt liggen die je eens kan aansluiten op de HGW? Dan kan je het verschil zien tussen de AP en de HGW.

Wifi is een moeilijk beestje naargelang de plaatselijke omstandigheden en dat is net zoals de levering van water en elektriciteit tot aan de meter (modem in dit geval),  de verantwoordelijkheid van de leverancier alles daarachter is de verantwoordelijkheid van de klant.

Maar probeer in elk geval de modem eens herop te starten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TomVDB2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

WIfi snelheid niet correct

idd , en dat gevoel had ik toen hij mij zei dat het signaal dat binnen komt in orde is. Daarom dat ik mij zo machteloos voel omdat ik weet dat iets anders het probleem is. Maar wel bij telenet daar ben ik van overtuigd. Zoals ik al zei met de vorige oude modem werden hier gemakkelijk hogere snelheden behaald. sinds de upgrade en nieuwe router is alles verstoord. en de snelheden zijn niet meer hetzelfde. Zoals ik zei ik heb geprobeerd op verschillende kanalen. Voor mijn locatie zou kanaal 3 of 4 het beste zijn. maar geen verbetering nadien.  Weet u toevallig of ik bij iemand extern hiervoor terecht kan ? ik denk dan bv. aan een prive technieker tegen betaling. ( een goeie geek) zoals ze zeggen die een antwoord of oplossing heeft voor dit probleem? ik heb zo een beetje het gevoel dat die techniekers van telenet zelf niet goed weten hoe of wat bij zo een iets of wat  technischer probleem. Mvg Tom

 

0 Likes
TomVDB2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

WIfi snelheid niet correct

Hoi Stefaan, 

ik heb net een wifi analyzer app gedownload. En de kanalen is duidelijk het probleem ook niet. Er zijn geen overlapingen. Zoals ik eerder al vermelde, bij de vorige oude router werden betere snelheden behaald via wifi. Heeft u misschien een idee of ik extern hiervoor bij iemand terecht kan? ik denk dan bv aan een prive technieker tegen betaling. Ik heb zo een beetje het gevoel dat de techniekers van telenet hun snel terug trekken als het om een iets technischer probleem gaat. Mvg Tom

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIfi snelheid niet correct

@TomVDB2 

 

Ik zou in eerste instantie iets proberen dat geen geld kost. Namelijk: leen eens (of nodig een kennis/vriend/familie uit) een router (of desnoods ook een AP) van dewelke je weet dat de eigenaar tevreden is en sluit deze eens aan op uw HGW. Check dan eens opnieuw met uw WiFi Analyzer wat het resultaat is. Als blijkt dat deze router WEL een goed en sterk WiFi signaal uitstuurt ligt het aan de HGW, zonder twijfel.

Indien niet, dan moeten we verder zoeken ... Maar test dat eerst eens.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIfi snelheid niet correct

@TomVDB2 

 

Ik denk ineens aan iets. Kun je eens een screenshot plaatsen van de WiFi Analyzer als je het menu "Acces Points" actief hebt. Dan hebben we een idee van de signaalsterkte. Doe de meting misschien twee of driemaal op verschillende afstanden van de HGW.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TomVDB2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

WIfi snelheid niet correct

@StefaanH  aan wat denk je dan? 58462729_433970307172688_7541307915680874496_n.png58383379_2289367844716741_4687779996960292864_n.png

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

WIfi snelheid niet correct

Wat is de wifi-specificatie van het toestel waarmee je de snelheid test (tablet, laptop, smartphone): 802.11n of 802.11ac ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIfi snelheid niet correct

@TomVDB2 

 

Hoever stond je van de HGW bij die meting? Die ziet er in elk geval heel goed uit, het signaal is mooi sterk. Je zou met dit signaal toch een normale snelheid moeten kunnen behalen.

 

Kun je de meting nog eens herhalen op pakweg het dubbelle en het driedubbele van die afstand om een idee te hebben van de verzwakking?

 

Aan wat ik dacht? Wel, dat die metingen een idee geven van de output van uw HGW. Als die ook in orde is moeten we ergens anders zoeken.

 

Wat ik al wel zie is dat er iemand op kanaal drie zit, en als je dus wverder van uw modem zit kan die wel vervelend storen. Daarom dat enkel kanalen 1, 6 en 11  aangeraden worden.

 

Hoe ziet de meting in de 5 GHz band eruit?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Obscuritatis
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

WIfi snelheid niet correct

Ik heb zowat hetzelfde probleem... De vorige zwarte routers gaven mij een sterker signaal dan de nieuwe witte die ik sinds gisteren heb.. 
Ervoor haalde ik op 10m afstand van de router een makkelijke snelheid van 8MB/s download, als ik nu 4MB/s haal is het al veel... 

0 Likes