Beantwoorden
Dragonfly
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wat betekenen de witte lampjes op Powerline?

Ik heb de powerline geinstalleerd PG-9083LG-TN en PG-9082LG-TN

Nu branden er op beide bakjes het witte lampje constant. Is dat oké?

De pijltjes en wifi signaal brandden tijdens opstart maar nu enkel dus die witte lampjes.

 

Wanneer ik op tv via wifi naar yelo play wil kijken krijg ik steeds bij het opstarten van een tv programma de melding 'streamingsprobleem'. Nochtans youtube neemt hij wel?

Wat kan ik anders doen om via wifi via yelo play op tv te kijken? We hebben boven namelijk geen verbinding met digibox. 

dank

 

Titel gewijzigd door Livia (mod) | Vorige titel:Powerline

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Vorige titel: Witte lampjes op Powerline

0 Likes
6 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wat betekenen de witte lampjes op Powerline?

@Dragonfly  enkel dat witte lampje is goed. Meer info hier.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dragonfly
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wat betekenen de witte lampjes op Powerline?

Dank.Hoe komt het dan dat de wifi via tv niet loopt?

Tags (1)
0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Wat betekenen de witte lampjes op Powerline?

hi @Dragonfly 

 

Maar de wifi via je tv loopt dan wel gezien je YouTube werkt? Yelo Play app al eens via een ander apparaat proberen te casten? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Wat betekenen de witte lampjes op Powerline?


@Dragonfly  schreef:

Dank.Hoe komt het dan dat de wifi via tv niet loopt?


Waarschijnlijk heb je met de Powerline een trage verbinding?

Met Youtube wordt de kwaliteit automatisch aangepast naar de laagste kwaliteit, zodat je toch nog altijd beeld hebt met een trage verbinding.

 

De snelheid van de verbinding bij Powerline hangt van 2 zaken af:

  • ofwel is de powerline verbinding niet goed (de verbinding tussen tussen de 2 Powerlines).
  • ofwel is de WiFi niet goed.

Zorg ervoor dat beide Powerlines rechtsreeks in een stopcontact zitten (en niet op zo'n verlengkabel met verdeeldoos), en dat beide stopcontcaten geaard zijn.

Je mag wel een verlengkabel (met verdeeldoos) aansluiten op het doorlus stopcontact van de Powerline (vb het TV toestel, de modem, ...)

 

Het kan ook zijn dat jouw TV verbinding maakt met de Telenet modem in plaats van de Powerline WiFi? Kontroleer (via Mijn Telenet) of de Powerline de juitse WiFi instellingen heeft.

 

Last but not least: op de WiFi Powerline zit er ook één netwerkaansluiting. Hier kan je de TV op aansluiten met een netwerkkabel. 

JohnnyBee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Wat betekenen de witte lampjes op Powerline?

Hoi Dragonfly,

ook ik heb dit probleem gehad, blijkt dat de wifi-powerline niet de gegevens van de modem/router overneemt met enkel de handelingen van de bijgesloten handleiding te volgen (dit is het gebruiken van de sync-knopjes)

Pas toen ik ergens op de site van Telenet las over het installeren van de wifi-powerline en het daarbij gebruiken van de WPS knopjes is het me uiteindelijk gelukt.

Ook hier op het forum werd daar al eerder melding van gemaakt door netweter "Livien".

Ik plaats hier even een link naar dat bericht, maar weet niet of dat de juiste weg naar die bijdrage is, ik probeer toch:

Opgelost: Re: wifi power adapter telenet - De Netweters

 

Hopelijk lukt het jou hierna wel.Succes.

JohnnyBee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Wat betekenen de witte lampjes op Powerline?

WPS.jpg

0 Likes