24779
netweters
|
152634
antwoorden
|
20726
vragen
|
Al enkele weken laden bepaalde websites niet (of zeer traag) en ervaar ik geen enkel probleem bij andere websites. Ik heb ondertussen kunnen achterhalen dat het probleem zich enkel voordoet bij IPv4 websites en niet bij IPv6 websites.
Ik heb al enkele zaken geprobeerd. Recent overgeschakeld naar de nieuwste Telenet modem (docsis 3.1 wifi6) maar het probleem blijft zicht voordoen.
Heel eigenaardig is het volgende: ik ervaar enkel dit probleem op mijn Linux (Mint v21.1), en heb geen enkel probleem als ik switch naar mijn Windows partitie. Ook bij andere devices geen enkel probleem.. Langs de andere kant heb ik dit probleem nooit op andere wifi netwerken. Het lijkt dus aan de combinatie tussen mijn Linux partitie en mijn thuisnetwerk te liggen.
Onlangs heb ik een als test een oude router aangesloten op mijn Telenet modem, en via deze router geconnecteerd. Dit loste het probleem wonderbaarlijk op. In de tussentijd heeft deze router het echter begeven, en kan ik de oplossing ook niet reproduceren met een andere router. Terug naar af dus.
Ik heb al heel wat gelijkaardige problemen gezien op die forum, maar de oplossingen die worden aangereikt zijn vaak niet meer mogelijk doordat de modem instellingen die je kan wijzigen vrij gelimiteerd lijken te zijn.
Eeuwig dank voor de persoon die me hiermee verder kan helpen, of me in de juiste zoekrichting kan duwen
Wat je kan proberen:
Start eens op vanaf een Linux Mint 21.2 Live USB met een (nieuwe) netwerkkabel rechtstreeks op de Telenet-modem aangesloten.
Op die manier kan je uitsluiten dat het aan een fout bij je eigen Linux-installatie ligt.
Je kan ook eens proberen of Google DNS (8.8.8.8) instellen op je netwerkverbinding bij "IPv4 settings > Additional DNS servers" het probleem oplost.
Dag Raf,
Excuses voor de late reply, en bedankt voor jouw antwoord!
Ik heb gisteren opgestart met een Live USB (Linux Mint CINNAMON 21.2, momenteel gebruik ik Linux Mint MATE 21.1). Hiermee leek het probleem inderdaad verholpen. Daarna heb ik mijn eigen OS geupgrade naar Linix Mint MATE 21.2 in de hoop dat het probleem dan opgelost zou zijn. Dat was niet het geval..
Daarna ook de DNS server aangepast naar die van google (voor mijn wifi-netwerk, ipv4 settings). Helaas ook geen verbetering.
Het lijkt dan aan een combinatie te liggen van mijn huidige install van Linux Mint Mate 21.1./2 en het thuisnetwerk. Enig idee welke zaken ik nog zou kunnen proberen, en te vermijden dat ik een clean install moet doen van mij huidige OS?
Alvast eeuwig dankbaar voor jouw hulp en antwoord.
Cache van je webbrowser wissen, DNS cache wissen, etc...
Of (op eigen risico) Network Manager resetten: https://askubuntu.com/questions/637637/how-to-reset-network-manager-to-default
@WoodyG schreef:Langs de andere kant heb ik dit probleem nooit op andere wifi netwerken. Het lijkt dus aan de combinatie tussen mijn Linux partitie en mijn thuisnetwerk te liggen.
Treedt het probleem ook op als je via een ethernet kabel een verbinding maakt, ipv wifi?
Dag Arnie,
Bedankt voor jouw antwoord. Met de Ethernetkabel net hetzelfde probleem, helaas.