Websites (IPv4) laden niet of erg traag
Al enkele weken laden bepaalde websites niet (of zeer traag) en ervaar ik geen enkel probleem bij andere websites. Ik heb ondertussen kunnen achterhalen dat het probleem zich enkel voordoet bij IPv4 websites en niet bij IPv6 websites.
Ik heb al enkele zaken geprobeerd. Recent overgeschakeld naar de nieuwste Telenet modem (docsis 3.1 wifi6) maar het probleem blijft zicht voordoen.
Heel eigenaardig is het volgende: ik ervaar enkel dit probleem op mijn Linux (Mint v21.1), en heb geen enkel probleem als ik switch naar mijn Windows partitie. Ook bij andere devices geen enkel probleem.. Langs de andere kant heb ik dit probleem nooit op andere wifi netwerken. Het lijkt dus aan de combinatie tussen mijn Linux partitie en mijn thuisnetwerk te liggen.
Onlangs heb ik een als test een oude router aangesloten op mijn Telenet modem, en via deze router geconnecteerd. Dit loste het probleem wonderbaarlijk op. In de tussentijd heeft deze router het echter begeven, en kan ik de oplossing ook niet reproduceren met een andere router. Terug naar af dus.
Ik heb al heel wat gelijkaardige problemen gezien op die forum, maar de oplossingen die worden aangereikt zijn vaak niet meer mogelijk doordat de modem instellingen die je kan wijzigen vrij gelimiteerd lijken te zijn.
Eeuwig dank voor de persoon die me hiermee verder kan helpen, of me in de juiste zoekrichting kan duwen