De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Websites slecht toegankelijk, wel prima via VPN

Beantwoorden
MabadosS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Hey, jij weer! :-)

Beste Community,

 

Ik heb een vreemd probleem, nu al nagenoeg een week.

 

Reeds bijna 20 jaar klant bij Telenet en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Sedert een week zijn verschillende sites nagenoeg onbereikbaar (of heel traag) via Telenet. Er zit geen regel in, sites als Belfius, Bing, useplink, sommige streamingdiensten, enz gaan voor geen meter, terwijl andere sites even vlot gaan als voorheen. Speedtest geeft op +-250 Mbps aan, dus meer dan prima.

 

In begin dacht ik, een probleem met de modem ofzo, maar nu komt het vreemde. Als we een VPN inschakelen (Avast Secureline) kunnen we al die sites vlot bereiken. Schakelen we de VPN uit, dan is het weer van dat. WIFI of kabel, maakt geen verschil.

 

Ik ben een behoorlijk zware gebruiker door mijn job. Wij hebben hier een behoorlijk eigen netwerk in huis en meen 5 tal computers (windows en mac), dan nog wat Ipads, Iphones, enz. Dezelfde sites zijn slecht toegankelijk op elk toestel en werken dus prima als we de VPN inschakelen.

 

Voor noodgevallen heb ik hier ook een Flybox van Orange en ook via deze router gaat alles prima.

 

Om maar te zeggen dat het enkel voorvalt als we op het Telenet netwerk zitten zonder VPN.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

- Eigen netwerk afgekoppeld en rechtstreeks (met kabel) op de modem/router getest --> Probleem blijft.

- Volledige reset naar standaardinstellingen Modem/Router 

- Nachtje alles uitgeschakeld.

 

Ik wil hiervoor wel naar Telenet bellen, maar dat is natuurlijk waar ik tegenop zie. Leg dit maar eens uit aan een eerstelijnshelpdesk, vooral omdat de speedtest prima is en de helft van de sites wel werkt.

 

Iemand al iets soortgelijk meegemaakt?

Vriendelijke groeten,
Pieter Dejaeger
Jave Computers -- Jave Verhuur
Tags (1)
0 Likes
Beantwoorden
15 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 6263
Organisatietalent! Topic held(in)! Wat een systeem! Happy New Year!

@MabadosS  Ik zou het otch eens aankaarten via Facebook of Whatsapp. Mijn ervaring is dat er daar wat grondiger gekeken wordt. Ze moeten natuurlijk niet binnen de 5 minuten een antwoord hebben wat via de telefonische helpdesk dan wel weer verwacht wordt. Ze  kunnen het beter opvolgen als je uw vraag stelt via FB of WA.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Bennysypre1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! Hi there! It's your third party!

Hiereen gelijkaardig probleem. Ik heb sedert een aantal dagen een aantal websites die niet toegankelijk zijn of maar half. Op 4 verschillende toestellen identiek hetzelfde. Doe ik het echter via mobiele data, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Effe gebeld,vele testen gedaan en tot de vaststelling gekomen dat de download op de modem niet voldeed. Nieuwe modem gaan halen.opgelost......

Tot de volgende dag. Weer van hetzelfde.MAAR nu wel met andere websites dan voorheen. Ze komen dinsdag langs. Maar nu zit ik te vrezen dat dit geen alledaags probleem is, en als de technieker geen superspecialist is, dat ik hier 85 euro ga mogen ophoesten voor zijn komst. Het is echt superbizar. Tot nu nooit geen problemen gehad.

0 Likes
Beantwoorden
Janneke_Dust
Experienced Allesweter
Berichten: 1373
De vlam zit erin. Happy New Year! Volop in the game! Straf. Héél straf!

Dit lijkt me een probleem met de modem. Verbinding met 1 site (VPN server) lukt wel maar met meerdere sites geeft problemen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
kristofDW
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 877
It's your second party! Ongelooflijk (maar waar)! Boek alvast het Sportpaleis! Krak

@MabadosS dat is een DNS probleem. Probeer eens om je dns op een toestel op 1.1.1.1 te zetten en nog eens te proberen. Je zal zien dat het veel sneller gaat.Als het ook sneller voor jou gaat kan je dit aanpassen op je router van Telenet via mijn Telenet. 


KristofDW | Krak
carpé diem.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Moviator
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Hier ook zo'n probleem sinds begin deze week. Sommige sites gaan vlot, maar met andere veel problemen. En dit op verschillende toestellen. Zowel op wifi als kabel, rechtstreeks op de modem of met router.

Als ik via een VPN probeer, lukt het wel vlot.

 

De speedtest van Telenet geeft soms de volledige snelheid, maar op andere momenten maar tussen de 0 en 1 Mbps. Speedtests via andere websites geven wel altijd de volledige snelheid aan.

De modem en router heb ik al meermaals gereset.

Mijn modem is een Wireless modem 3.0 (DOCSIS) van het model CH6643E en die heb ik sinds 2012.

 

Welke regio wonen jullie? Oostende hier.

0 Likes
Beantwoorden
MabadosS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Hey, jij weer! :-)

Intussen een vraag via FB uitgezet;

Vriendelijke groeten,
Pieter Dejaeger
Jave Computers -- Jave Verhuur
0 Likes
Beantwoorden
MabadosS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Hey, jij weer! :-)

Dank om mee te denken. Maar daar ligt het niet aan. Ik heb verschillende dns instellingen op verschillende toestellen. Sommige de standaard, sommige die van Google en andere die van OpenDNS. Overal hetzelfde probleem.

 

DNS is overigens niet aanpasbaar via Mijn Telenet als je geen modem only router met vast IP hebt. Ik heb een Modem/Router.

Vriendelijke groeten,
Pieter Dejaeger
Jave Computers -- Jave Verhuur
0 Likes
Beantwoorden
MabadosS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Hey, jij weer! :-)

Dank voor uw reactie. Wel, een klant van mij (ik werk met computers) in de buurt kwam ook met een soortgelijk probleem af vorige week. Al waren er meerdere problemen met zijn laptop, dus ik heb de link niet direct gelegd. 

Ik ben zelf van Ruddervoorde, ook West-Vlaanderen dus. Modem idem.

Vriendelijke groeten,
Pieter Dejaeger
Jave Computers -- Jave Verhuur
0 Likes
Beantwoorden
beuntje
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

Hallo, exact hetzelfde probleem hier, ook regio West-Vlaanderen. De CV8560E en dan een Google Nest WiFi. Wij lossen het tijdelijk op door voor bepaalde sites via 4G-hotspot te werken...

 

Een constante is pop-ups in de KBC-apps die niet werken of pop-ups in apps met bijvoorbeeld te aanvaarden voorwaarden...

0 Likes
Beantwoorden
Bennysypre1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! Hi there! It's your third party!

Ik woon in ...Ruddervoorde... Toevallig toch, telenet?

0 Likes
Beantwoorden
Janneke_Dust
Experienced Allesweter
Berichten: 1373
De vlam zit erin. Happy New Year! Volop in the game! Straf. Héél straf!

Ziet ernaar uit dat een router in West-Vlaanderen de problemen veroorzaakt. Mogelijk stuur deze modem de IP packetten naar USA, AZIE of australie en dan moeten die de weg terug naar de website vinden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Arnie
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 877
Volop in the game! Ongelooflijk (maar waar)! Boek alvast het Sportpaleis! Krak

Goed mogelijk dat het een routing probleem is binnen Telenet.

Naar alle waarschijnlijkheid beperkt die zich dan echter tot IPv4 of IPv6. Het is onwaarschijnlijk dat beide problemen hebben.

 

De meeste PC operating systems geven tegenwoordig de voorkeur aan IPv6. Als je echter een VPN gebruikt, forceer je gebruik van IPv4.

In plaats van VPN zou je ook eens kunnen proberen IPv6 in je PC uit te schakelen.

Het is weliswaar geen oplossing, maar wel interessant te weten of dat ook als "work-around" werkt.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
MabadosS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Hey, jij weer! :-)

Ik vermoed dat het inderdaad een algemeen probleem zal zijn geweest.

 

In de late namiddag wat het probleem hier opgelost. Alle sites zijn weer vlot bereikbaar.

 

Ik heb gisteravond contact gezocht via FB. Deze morgen kreeg ik bevestiging dat ze een case geopend hebben bij de technische afdeling. Geen idee of zij het uiteindelijk nader bekeken hebben, maar hier gaat alles in ieder geval na een 5-tal dagen weer prima.

 

OEF!

Vriendelijke groeten,
Pieter Dejaeger
Jave Computers -- Jave Verhuur
Beantwoorden
Bennysypre1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! Hi there! It's your third party!

Hier ook alles miraculeus in orde.

Beantwoorden