Beantwoorden
Marc9820
Freshman Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wegvallen internet

Heeft dit te maken met thuiswerkers, maar vandaag al tot drie maal toe zonder internet gezeten in Merelbeke. Niet leuk als er ook een thuiswerker is die dan moet overgaan om smartphone te gebruiken als modem.

0 Likes
35 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wegvallen internet

In heel de regio of enkel bij u thuis?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wegvallen internet

Hier (regio Antwerpen-Noord) waren er gisteren ook wat problemen, nu alles terug normaal (iets lagere snelheid, maar dat is normaal neem ik aan tijdens dit spitsuur). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Wegvallen internet

Beste,

Hier in Oostende heb ik ook dergelijk probleem. Netwerk valt weg gedurende een periode ( kan tot 10 min zijn), geen lan verbinding, geen wifi en ook geen wififree. De Wifi komt eerst terug en moet pc herstarten om terug lan verbinding te hebben.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wegvallen internet

Hallo ,

 

Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste bericht. Het zou best mogelijk zijn dat door de huidige toestand waarin we nu zitten. Dat er veel meer internet verkeer is en dus ook het gebruik van WiFi. Als je thuiswerk dan kan je beter overgaan op een UTP kabel dan gebruikt te maken van WiFI. Dat kan door het vele drukke gebruik sterk verstoort raken.

 

En als je een kabel gebruikt dan is je snelheid zelfs stukken hoger dan via WiFI dus eigenlijk meer voordeel dan nadeel en als dan je verbinding zou weg vallen ? dan kan dat niet te wijten zijn aan WiFi .

 

Als je géén verbinding meer hebt met het internet ? dan kan je enkele testen zelf gaan uitvoeren en één daarvan is zien of je een ip adres hebt. Dat doe je dan als volgt.

 

Als je windows 10 gebruikt (want van een mac ben ik niet op de hoogte) dan ga je onderaan naast dat start menu met dat Microsoft logo , heb je een zoekfunctie. Daar type je het volgende commando in " cmd " dan zal je een zwart venster zien en das dan dos prompt.

 

Dat moet je openen en daar type je dan in " ipconfing "  en druk enter. Dan krijg je te zien of je al dan niet verbinding hebt met het internet want dan zie je een ip adres staan met nog andere info daar bij. Je kan als je wil nog meer gegevens zien over je ip adres en dan type je " ipconfig/all " dan zal je een grote lijst te zien krijgen met veel info over je ip adres welke provider enz.

 

Als dit dan nog niks oplevert dan kan je de website van Google gaan pingen. Dat wil zeggen dat je vanop je pc pakjes data naar Google server stuurt die jou dan pakjes terug stuurt en daarmee zie je of je verbinding hebt met internet.

 

Dat pingen gaat als volgt. " ping www.google.be " en druk enter , en dat ziet er dan zo uit. Zie voorbeeld ik heb zelf een test gedaan. Maar ik ga wel het ip adres met xx veranderen omdat het anders gevaarlijk is. Dat zal zal je ook wel begrijpen.

 

Microsoft Windows [Version 10.0.18363.720]
(c) 2019 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\naam>ping (hier één spatie tussen) www.google.be

Pinging www.google.be [XX2.2XX.2X.X5] with 32 bytes of data:
Reply from  xxxxx: bytes=32 time=47ms TTL=54
Reply from xxxxxx: bytes=32 time=45ms TTL=54
Reply from xxxxxx: bytes=32 time=46ms TTL=54
Reply from xxxxxx: bytes=32 time=46ms TTL=54

Ping statistics for xxxxxx
* Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 45ms, Maximum = 47ms, Average = 46ms

C:\Users\naam>

 

* Dit wil zeggen dat ik géén verlies hebt op mijn internet verbinding maw alles werkt dus normaal. Als je bv ziet 100 % loss dat is dat omdat je géén verbinding kan krijgen met google.

 

En als dit dan ook allemaal niet werkt ? ja dan zal je toch wel de helpdesk van Telenet moeten bellen en dan word je modem eerst getest en pas dan word je door verbonden , en het is wel erg druk dus gelieve wat geduld te hebben.

 

Ik hoop dat ik jou hiermee van dienst geweest te zijn en dat je alle tips kan gebruiken mocht je met problemen zitten van géén internet hebben ? Ik zou als ik van jou was toch maar een UTP kabel tussen modem en pc gebruiken indien dat mogelijk is dan zal je zeker minder problemen hebben en dan mag Wifi weg vallen dan kan dat geen kwaad.

 

Het kan ook zijn dat je Wifi kanaal die jij gebruikt door iets of iemand gestoord word omdat er bv iemand van je buren ook op dat kanaal werkt. Wat ook flink kan storen is een Microgolf oven als die bv gaat lekken maw er komt straling naar buiten uit de oven. Dan kan ook je WiFi plat leggen.

 

Met dit gratis programma kan je zien welke WiFi netwerken er zo allemaal te zien zijn in je buurt e,n dat noemt " inSSIDer " kan je hier downloaden https://inssider.fileplanet.com/ dat is de versie die ik gebruik maar de afbeelding wat je ziet die heb ik niet. Zet de updates uit want anders krijg je een update en dat moet je betalen. Geen schrik het blijft werken en is gratis.

 

Als je vragen hebt stel ze gerust hier zitten allemaal mensen die je graag willen helpen , en zeker nu we in lockdown zitten en zij die thuis werken zoals jij die hebben de hulp nodig die ze verdienen en zou kunnen we elkaar helpen. Das eens wat anders dan ruzie maken haha.

 

Mvg Herman

Ex-Netweter
 

Wegvallen internet

Gebruik bij voorkeur een utp kabel dan heb je géén probleem met WiFi die weg valt. Dat moet dan wel mogelijk zijn natuurlijk kan dat niet zien in mijn glazen bol ze hamsteren die ook haha

Marc9820
Freshman Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wegvallen internet

Heeft niets met utp te maken. Ook via utp geen netwerk. heeft meer dan waarschijnlijk met te druk verkeer te maken.

amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Wegvallen internet

Ik gebruik directe kabelverbinding tussen pc en modem en op andere plaats via een powerline van telenet

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wegvallen internet

Ik ben het zeker met je eens als je zegt dat een utp kabel gebruiken niks zal veranderen als het internet plat ligt dat is ook zo , maar als je goed gelezen hebt wat ik wilde gaan uitleggen is. Wie een WiFi netwerkt gebruikt en als dan je WiFi uitvalt ? dan hoeft dit niet iets te maken te hebben met het wegvallen van internet via een utp kabel

 

Maar omdat het WiFi netwerk dan plots ook overspoeld word door oa storingen. En dan is een utp kabel in zo een geval wel beter ondanks dat er kans bestaat dat de boel (internet zelf) totaal plat gaat. Dat is het verschil tussen de twee , dus lees mijn berichten nog eens goed door en dan zal je dat wel merken.

 

Als er een netwerk is wat de meeste problemen geeft dan is dat wel WiFi zelfs de microgolf oven van je buren als die bv gaat lekken maw stralen naar buiten wat gevaarlijk zou kunnen zijn ? die kan zelfs je hele WiFi netwerk plat leggen en zeker het overvolle 2,4 ghz die bom vol zit en storingen geeft bij de vleet iedereen zit daar en dan is dat ook niet goed.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wegvallen internet

Je moest eens weten hoe erg je het lichtnet bevuilt met een powerline in het stopcontact en zelfs bij je buren storing kunt veroorzaken. Mensen zoals ik zelf die radio als hobby hebben en dan spreek ik bv over radio zend amateurs enz die klagen steen en been over de digitale vervuiling van oa zulke powerlines en nog meer over chineese led lampen waar niet eens een stoorfilter in zit want dat kost te veel geld zeggen want wij moeten onze brol goedkoop kunnen slijten in de wereld. 

 

Radio DX's (dat zijn mensen zoals ik die graag naar zo ver als mogelijk naar radio stations uit verre landen willen horen, die hebben zoveel last van ruis van modem's , tv's , powerlines enz dat luisteren haast onmogelijk geworden is) Radio zend amateurs hebben het zelfde probleem.

 

Begrijp me niet verkeerd ik zal je nergens de schuld van geven dat je een powerline gebruikt ook omdat je misschien niet eens weet wat voor storingen het kan maken. Je maakt er gebruik van omdat het te koop is. Maar je snelheid is wel lager dan via een utp kabel.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wegvallen internet

@Ex-Netweter 

Dat storen door die Chinese led lampen zal nog wel meevallen. Die ik eens aangekocht heb zijn na 20 min al automatisch(met geurtje) uitgegaan.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wegvallen internet


@louishufk  schreef:

@Ex-Netweter 

Dat storen door die Chinese led lampen zal nog wel meevallen. Die ik eens aangekocht heb zijn na 20 min al automatisch(met geurtje) uitgegaan.

 


Da's ook een manier om storingen uit te schakelen ...😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Wegvallen internet

De powerlines gebruik ik omdat er geen utp ligt en er één leggen is niet eenvoudig zonder alles op te breken

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wegvallen internet


@amandus88  schreef:

De powerlines gebruik ik omdat er geen utp ligt en er één leggen is niet eenvoudig zonder alles op te breken


Dat is een veel voorkomende situatie hoor, je bent daarin niet alleen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wegvallen internet

Dat storen is veel erger dan je denkt. Ik las eens het verhaal van een kunstenaar in Nederland die had een or ander kunst project met zo van die Chinese Led lichtjes. Er er was een klacht ivm storing en het Agentschap Telecom (dat is de BIPT van bij ons) die is dan die storing gaan peilen en zo kwamen ze dus terecht bij die kunstenaar en toen ze die led's uitzette was plots de storing weg.

 

Er staat me iets bij dat het als ik het me nog kan herinneren dat die storing te horen was op een radio zend amateur band. En een radio zend amateur die doet een examen en betaald geld om legaal binnen de door de wet gestelde opgelegde regels uit te zenden. Wie x bedrag betaald mag dan met x tal zendvermogen uitzenden. En er komen ook categories bv iemand met een A of een B licentie die mogen elk iets anders doen maar de een mag bv niet doen wat de andere wel mag.

 

Ik leg dit even uit aan die mensen die niet echt kennis hebben van hoe het er in de radio zend amateur wereld er aan toe gaat. Ik ken die wereld al heel erg lang maar zelf heb ik géén zendvergunning maar het is wel altijd een verlangen geweest om zo een boterbriefje op **bleep** te hebben. Vroeger was het haast niet mogelijk om je examen te doen , en nu gaat dat makkelijker maar voor mij heeft het lot iets anders beslist en dus komt er niet echt van.

 

Wie nog ergens een oude radio heeft staan waar de letters AM , MG of MW op staat en als die nog speelt ook ? dan moet je maar eens luisteren op de MG en dan hoor je  wel wat er en welke storingen er te horen zijn. Ik hoor nu al veel mensen luidop denken ah das oude brol ?

 

Dat kan misschien wel zo zij maar ik ben er wel mee opgeroeid en er zitten hier vast en zeker mensen van rond mijn leeftijd en die zullen dat zeker ook wel kennen ? De Middengolf mag dan wel zo goed als dood zijn toch is er nog leven. Er zijn dan overdag niet zoveel radiostations meer te horen maar des te meer storing oa van tv's , modem's , pc's led lampen uit China. En daar zit er geen filter in die allemaal viezigheid op het lichtnet en radio enz weg kan filteren want het zit er gewoon niet eens in haha.

 

Ik heb ooit eens een mp3 speler voor  € 60 gekocht en er even enkele weken mee gespeeld en dan de kast is en een klein jaar later terug uit de kast gehaald en het werkte al niet eens meer dus rijp voor de zwarte container en papier versnipperaar voor € 20 na 50 bladzijden er door gejaagd te hebben werd het plots stil met da spel en stond ik terug in de winkel en kreeg men geld terug.

 

Enkele weken later waren alle andere papier versnipperaars allemaal weg , wie weet om dat die van mij het niet langer dan 24 u vol hield. Als je op de prijs afgaat dan ben je gesost dat weet ik nu al een tijdje dus let ik op. En toch onlangs me zelf nog verrast met een miskoop. Kan vaak misgaan zie je wel.

0 Likes