24765
netweters
|
152525
antwoorden
|
20715
vragen
|
Heeft dit te maken met thuiswerkers, maar vandaag al tot drie maal toe zonder internet gezeten in Merelbeke. Niet leuk als er ook een thuiswerker is die dan moet overgaan om smartphone te gebruiken als modem.
Momenteel is er enorm veel internetverkeer door het feit dat vele mensen thuis blijven.
Wij zijn verhuist naar Oostende en momenteel valt het internet regelmatig weg. Wat opvalt is dat de lanverbinding van de modem regelmatig weg valt gedurende minuten terwijl het wifi signaal meestal blijft( valt soms eens weg maar zelden) Heeft iemand hier ervaring of een verklaring voor dat enkel de lan verbinding wegvalt?
Herstart de modem eens. Laat hem 30 seconden zonder voeding staan.
Heb dit reeds 2 x gedaan zonder resultaat. resetten kan ik niet daar het indrukken van het resetknopje niet werkt
Kan je hem niet resetten via mijn Telenet?
Dit kan ik nog eens proberen. Ik had contact met telenet donderdag en ze hebben mij gevraagd om de modem te resetten hetgeen niet lukte. Waarom deed de technische dienst het dan niet vanop telenet?
modem op afstand via mijn telenet gereset maar geen verandering
Als alle pogingen om die modem terug in lijn te krijgen niet helpen is er maar een oplossing, vervangen. De volgende vraag is dan, hoe en waar? Bellen naar Telenet en zien wat ze voorstellen.
Succes
Er schiet me iets te binnen: heb je al eens een andere kabel geprobeerd?
Beste,
Als wifi ook wegvalt vermoed ik dat het niet aan de kabel ligt. Heb ondertussen reeds een afspraak met een technieker van telenet. Ben benieuwd wat hij gaat vinden of voorstellen
Hier net hetzelfde probleem... Super irritant!
Dan betaal je al meer dan bij een andere provider, dus verwacht ik ook goede dekking van internet
Heb net een mail verzonden naar Telenet.
Hopelijk kunnen ze dit oplossen.
Veel kostbare tijd gaat verloren als je van thuis uit werkt op deze manier.
Verwacht niet teveel van een email. Na 1 week geen antwoord, 2de verstuurd en terug geen reactie. Klachtenformulier ingevuld en weer niets. Uiteindelijk iemand aan de lijn gehad
Als men nu eens vermelde in welke streek men woont dan kon men zien of deze meldingen uit dezelfde streek komen.
Ik woon in Antwerperpen LO en heb nooit uitval van het internet (werken uitgezonderd).
Als het internet echt uitvalt dan zou dit in een hele wijk of streek zijn. Als de uitval beperkt blijft tot 1 woning zou ik zeggen dat het probleem in uw eigen installatie zit.
Door de huidige omstandigheden zijn er veel meer mensen thuis en wordt de uitval van de verbinding met het internet veel meer vastgesteld.
Dus bij uitval vraag dan ook eens in de buurt of die ook uitval hebben.
Wij zitten aan de kust in Oostende. Bij het contact met klantendienst deze week wist men te vertellen dat er net wat problemen waren aan de kust
Awel... ik woon ook in Antwerpen... ma dan op RO (ge wet wel, de juiste oever🤗) nu... uitval🤔🤨 nee mijn haar sta nog stevig. Maar ons internet, das nog wa anders. Wij betalen klauwe vol geld vor een bizniz😵plan van Telenet met voldoende uploadsnelheid omdat wij enorm veel streamen en shooten. Zonder da internet zit ons madam dus ook zonder inkomen🤯
Maar ineens, zo'n tweetal dagen geleden zei da internet: "Ciao!"
En hemmek ondertussen al 300.000 keer die mottige modem gereset😱 ma ik kom OP UTP🤬 maximum aan 17 Mbs over een
"TELENET powerplug..."
("ja meneer das beter... DIE KUNNE WIJ OOK ZIEN IN UW NETWERK EN OP AFSTAND HELPEN!")
Maar as ge dan belt vor hulp dan
"ZIEN ZE DIE NI STAAN"🤦♂️
Soit, da moest van menne lever... 😂
Grtz
Vloeken en schelden brengt ook geen oplossing.
Hoge snelheden halen via powerline is gelijk geblinddoekt vogelpik spelen.
Om aanvaardbare snelheden te krijgen volgende regels volgen :
- op zelfde kring aansluiten.
- zeker geen verliesstroom schakelaar tussen de powerlines.
- zeker geen bliksembeschermer op die kring.
Ik zou al content zijn met een aanvaardbare snelheid en continu I.p.v. af en toe geen internet zowel vast als wifi