24761
netweters
|
152514
antwoorden
|
20714
vragen
|
Heeft dit te maken met thuiswerkers, maar vandaag al tot drie maal toe zonder internet gezeten in Merelbeke. Niet leuk als er ook een thuiswerker is die dan moet overgaan om smartphone te gebruiken als modem.
Als uw internet regelmatig uitvalt en bij uw buren niet dan is de oorzaak waarschijnlijk in uw eigen netwerk te zoeken. Als je niet vertelt wat er allemaal aangesloten is of wordt dan kan men hier ook niets zeggen over de oorzaak.
Als er aan uw installatie helemaal niets veranderd is en als dan uw internet uitvalt of de snelheid abnormaal traag geworden is, neem dan opnieuw contact op met Telenet. Vermits u aangeeft dat u een Business plan hebt bij Telenet, neem dan contact op met de business afdeling van Telenet. Deze gegevens vindt u hier. En laat u niet afschepen, maar dring aan. Bij sommigen kan humor helpen, maar kort en zakelijk is ook goed.
Ik heb met een wifi analyser de netwerken bekeken en zie regelmatig bepaalde kanalen wegvallen Ik zie hier de kanalen 6 en 11 : soms valt de ene weg en iets later het andere kanaal.
Op de 5 GHz zie ik kanaal 60 ook af en toe wegvallen en soms verschijnt kanaal 44
Bij het Lan netwerk is is steeds verbinding maar soms geen internet
Ik ga hier nogmaals in herhaling vallen. Ook bij ons gaat de modem zich te pas en te onpas heropstarten (of daar lijkt het toch op), zelfs bij minimaal dataverkeer intern. Telefoon en internet vallen weg (TV niet, maar die gaat niet door de modem) om na een paar minuten er terug te zijn. Redelijk vervelend, en als ik de vorige threads lees, is het niet duidelijk waar het aan kan liggen. Iemand meer informatie?
Bij telenet krijg ik het antwoord dat de modem niet uit dienst is geweest en dus alles in orde is. Er zijn geen problemen