Beantwoorden
NielsVP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Welk type DC-stekker nodig voor modem/access point?

Ik heb het witte accespoint van telenet dat ik graag wil installeren op een plaats waar ik wel een UTP aansluiting heb, maar geen elektriciteit. Om dit op te lossen heb ik de gigabit PoE injector en splitter van TP link gekocht. De DC stekker van de PoE splitter past echter niet in mijn accesspoint (middenste (+) pin van de sokkel is te dik). Ik zou hier graag de juiste DC stekker voor willen kopen die ik op de kabel van de PoE splitter kan solderen. Welk type DC stekker heeft het accesspoint?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: DC stekker modem/accesspoint

Tags (3)
0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk type DC-stekker nodig voor modem/access point?

@NielsVP 

Ik vrees dat dit helemaal niet zal lukken. Het toestel dat stroom vraagt, moet daar ook op voorzien zijn.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welk type DC-stekker nodig voor modem/access point?

Ik neem aan dat je over dit type product schrijft:

https://www.amazon.de/TP-Link-Gigabit-Ethernet-Splitter-TL-PoE10R/dp/B003CFATQK

 

Die zijn er inderdaad bedoeld om POE terug om te zetten in een gewone DC aansluiting van 5, 9 of 12 Volt om dan bijvoorbeeld een AP of camera te voeden.

Ik weet niet welk voltage de Telenet AP nodig heeft, maar als dit 12 Volt is, dan zou dat goed moeten kunnen werken.

Gewoon even op zoek gaan naar de juiste kabel om de splitter en het access-point met elkaar te verbinden, of een adapter gebruiken, zoiets als dit:

https://www.amazon.de/s?k=12+dc+stecker+adapter&__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&ref=nb_sb...

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Welk type DC-stekker nodig voor modem/access point?


@Arnie  schreef:

Die zijn er inderdaad bedoeld om POE terug om te zetten in een gewone DC aansluiting van 5, 9 of 12 Volt om dan bijvoorbeeld een AP of camera te voeden.

Ik weet niet welk voltage de Telenet AP nodig heeft, maar als dit 12 Volt is, dan zou dat goed moeten kunnen werken.


Dit zou moeten werken .... zolang je niet boven de 10W gaat (bij 12V is dit minder dan 1A). Ik vrees dat een Telenet AP meer stroom nodig heeft ...

NielsVP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Welk type DC-stekker nodig voor modem/access point?

Accesspoint van telenet zou in stand by 4.6 watt en actief max. 8 watt zijn volgens de specificaties.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-specificaties-van-de-telenet-powerline-adapter...

 

dat zou dus moeten werken. Denk (hoop) dat ik intussen de juiste stekker gevonden heb

0 Likes