24751
netweters
|
152349
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik gebruik sinds enkele jaren Wemo Switches die draadloos aangesloten zijn op mijn thuisnetwerk van deTelenet router. Alles werkte prima voor de zomer.
Nu krijg ik de Wemo Switches niet meer ingelogd. Even min op de Telenet router van een vriend, maar wel op de draadloze router van Proximus.
Ik veronderstel dat er iets is gewijzigd aan de software van de Telenet routers?
Heeft iemand hetzelfde probleem?
@Ex-Netweter
Wat bedoel je met inloggen? Verbinden met je wifi-netwerk?
Kan je even de instellingen van je wifi-netwerk tonen? (Niet het wachtwoord/ssid maar al de andere instellingen zoals de encryptie, kanaal, standaard, ...)
Bedankt voor je reactie.
Korte uitleg (misschien niet nodig) :
Bij het installeren gebruik je de Wemo app. Je tablet maakt (tijdelijk) RECHTSTREEKS draadloos contact met de Wemoswitch. Deze zoekt de thuisnetwerken en vraagt je het password voor het gewenste netwerk. Als dat in orde is kan je de Wemoswitch vie je huisnetwerk (en zelfs het hele internet)bereiken.
Probleem:
Ik kan niet meer (begin 2017 nog wel) bij het installeren via de app aansluiten op ons draadloos Telenet netwerk. Vraagt steeds opnieuw naar het password van het thuisnetwerk. Evenmin op de Telenet modem van een vriend, maar wel op een Proximus modem
Alle standaard instellingen van de Telenet modem voldoen aan de eisen van Wemo (denk ik):
beveiliging WPA/WPA2
automatische keuze kanaal
.....
Op een site werd gesuggereerd de range van de DHCPserver uit te breiden (kan ik niet via mijn telenet). Wat me wel opvalt is dat het adres van al mijn draadloze toestellen steeds hoger dan 100 is.
Enig idee wat Telenet aan de software van de modem heeft veranderd? (ik heb een paar jaar Wemoswitches via Telenet zonder probleem kunnen gebruiken)En met Proximus het wel lukt?
DHCP bij Telenet geeft altijd adressen tussen 192.168.0.100 en 192.168.0.254.
Als je vast IP adressen wil ingeven gebruik je best tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.49.
Ik denk dat Proximus maar een range van 50 IP adressen gebruikt.
Maar dit heeft er normaal gezien niets mee te maken.
Probeer anders eens via "mijn telenet" de SSID en paswoord van de Home gateway te veranderen naar iets waar jij van houdt.
En probeer dan opnieuw verbinding te maken.
@Ex-Netweter
Kan je even de beveiligingsinstellingen van je wifi-netwerk aanpassen? Maak ook even een apart ssid (naam van het wifi-netwerk) voor 2.4 en 5 GHz
Veranderde beveiliging naar alleen WPA2 en de encryptie AES-PSK
Je kan ook proberen om het wachtwoord te veranderen.
De range heeft er normaal niets mee te maken. Ik denk niet dat je 155 apparaten hebt 😉
@Ex-Netweter heb je de Wemo switchen opnieuw aan de praat gekregen?
Zo ja, hoe dan?
Ik zit met hetzelfde probleem, via Orange modem functioneren de Demo's maar connectoren op Telenet modem lukt niet.
Paswoord wordt niet aanvaard in via de app.
Bedankt , Dave
@Ex-Netweter heb je de Wemo switchen opnieuw aan de praat gekregen?
Zo ja, hoe dan?
Ik zit met hetzelfde probleem, via Orange modem functioneren de Wemo's maar connecteren op Telenet modem lukt niet.
Paswoord wordt niet aanvaard in de app.
Bedankt , Dave
hoi,
heeft er misschien niets mee te maken maar:
broer had onlangs geen internet meer thuis, had dit nagekeken en alle modems in straat hadden een software update met reboot tot gevolg.
alles zag er goed uit op mijn modemtest, maar hij gebruikte nog een router na de modem, deze eens heropstarten en daarna was alles in orde.
telenet modem geeft ip adres, router zat met subnet conflict,
telt ook voor een switch, modem reboot zonder dat switch reboot = decoder krijgt geen interactiviteit.
geef dit mee ter info, als je dit reeds kent negeer dit 🙂
over het type switch van topicstarter ken ik niks
#Cru
Thx Cru, maar het is een eenvoudige setup = enkel modem en decoder zijn aanwezig.
In mijn eigen Orange netwerk zit er nog wel een extra router op het netwerk en daar doen de Wemo's het perfect.
Het probleem zit in de Telenet modem maar in de config is niets terug te vinden wat voor problemen zou kunnen zorgen.
Thx voor de tip