24752
netweters
|
152353
antwoorden
|
20692
vragen
|
Hoi,
Ik vraag mij af waarom Telenet de ongebruikte modems (HGW) geen Wi-Free signaal laat uitzenden, op een plek waar ik wel tamelijk vaak komt hangt er een Telenet HGW (zwarte modem). Dus ik had niet goed gekeken en hopend op een Wi-Free/Homespot, echter niets te vinden. Even gekeken naar de modem en het eerste lichtje bleef knipperen maar voor de rest niets.
Even nagevraagd en dit blijkt een modem te zijn die ze niet meer gebruiken, er hangt namelijk een tweede modem naast (denk een modem only). Echter hangen beide modems nog steeds aangesloten op de coax (zit een splitter tussen). Dus waarom kan Telenet de oude ongebruikte modems (die wel nog aangesloten zijn) niet gewoon een Wi-Free signaal laten uitzenden?
Zo kan Telenet nog extra Wi-Free 'dekking' verkrijgen, hoe meer plaatsen met WiFree hoe beter toch voor Telenet?
MVG
Persoonlijk vind ik ook dat de voorgestelde oplossing interessant is.
Voor Telenet zou dat echter internet klanten kunnen kosten en dat zullen ze waarschijnlijk belangrijker vinden dan het gemak dat het kan geven.
Een mooie uitdrukking:"uitlenen"
"Te traag" gaat het maar voor wie sneller gewoon is.
De oplossing die jij wilt (en waar ik mee kan leven) kan dan ook overal geïmplementeerd worden waar DTV klanten zijn zonder internet.
Hallo,
Inderdaad, het kan overal geïmplementeerd worden. (uiteraard indien er dan wel al een HGW modem staat)
Infeite is het voor iedereen handiger.
- Telenet heeft opeens veel meer WIFI hotspots
- Klant is ook tevreden want hij kan op meerdere plaatsen op een hotspot aanmelden.
- Klanten die enkel DTV hebben merken er niets van.
- Een modem die nu nutteloos stroom staat te verbruiken krijgt toch een iets nuttigere functie.
- Telenet heeft nog een voordeel t.o.v. andere providers (Veel meer hotspots dan andere providers).
MVG