Beantwoorden
ClaesOnline
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

WiFi Powerline achter PFSense firewall

Dag,

Ik heb een aantal WiFi powerlines van Telenet (ondertussen wel al unifis toegevoegd). Maar, ik zou mijn WiFi powerlines op zwakke punten in mijn huis nog willen gebruiken. Nu zit ik er mee dat ik een Modem Only heb met daarachter een PFSense DIY router. Telenet kan daardoor mijn WiFi powerlines niet zien. Ze werken wel, maar ik kan geen instellingen aanpassen. 

Is er een mogelijk like (Portforwarden, Etc) zodat telenet mijn powerlines wel kan zien en ik mijn instellingen kan aanpassen?

 

Met vriendelijke groet,

Kuno Claes

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi Powerline achter PFSense firewall

Als je nu eens de pwl's tijdelijk effe tussen de modem en je router zet. Je verandert dan via mijn telenet de draadloze setting van je pwl. Daarna herstel je de oorspronkelijke verbindingen. 

ClaesOnline
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

WiFi Powerline achter PFSense firewall

Dat heb ik al geprobeerd.
Maar het duurt zo immens lang eer die powerlines verschijnen. Een definitieve oplossing zou makkelijker zijn.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi Powerline achter PFSense firewall

Als het de PG9072 is, dan kan je proberen in te loggen op het ip-adres van deze powerline. Bijvoorbeeld http://192.168.0.52 met username admin en als wachtwoord password. Als je het inlogscherm krijgt, en als je na de invoer van username en wachtwoord er uit vliegt, doe het dan opnieuw, desnoods enkele keren. Bij sommigen werkt dat, bij anderen niet.

Je moet natuurlijk eerst het juiste ip adres van deze powerline vinden. Hetgeen ik hiiervoor opgegeven heb, komt frequent voor maar is het niet altijd.

0 Likes
ClaesOnline
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

WiFi Powerline achter PFSense firewall

Het ip adres vinden is natuurlijk geen probleem met mn ip scanner. Maar, ik kan niet aan de web server van de powerline.

0 Likes
ClaesOnline
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

WiFi Powerline achter PFSense firewall

Het gene waar ik bij nadacht is dat er waarschijnlijk een bepaalde vorm van communicatie moet inkomen naar de powerline. Dat zal mijn firewall wss blokkeren maar als ik nu eens weet wat voor communicatie (poort, etc..) kan ik dat toestaan in de firewall.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi Powerline achter PFSense firewall


@ClaesOnline  schreef:

Het ip adres vinden is natuurlijk geen probleem met mn ip scanner. Maar, ik kan niet aan de web server van de powerline.


Vermits je achter een eigen router zit met die powerlines kan Telenet er niet aan. Als je de IP adressen kent, probeer dan eens rechtstreeks op die dingen in te loggen. Probeer "admin" en "password".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.