Beantwoorden
Deeweetje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

WiFi achteraan in de tuin

Ik had graag achteraan in mijn tuin camera’s via WiFi geïnstalleerd om te zien wat mijn honden doen in hun kennel. Bij gebruik van mijn WiFi powerlines PG-9072LG-TN werken die overal rondom het huis, zelfs 20 meter verwijderd van de powerline aan de modem. De kennels liggen echter nog 40 meter verder. Het status LEDje komt dus niet groen. 2,4 en 5 GHz en power led wel. 

Kan ik via iets toch maken dat de powerline van de modem deze powerline achteraan in de tuin (ik denk toch 60 meter verschil, maar op hetzelfde elektriciteitsnet) vindt/herkent?  Door iets tussen te plaatsen misschien? Dank je wel!

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi achteraan in de tuin

Welke PWL's gebruik je? Het zou eventueel kunnen helpen als je de nieuwste Devolo magic pwls kunt gebruiken. Voor zover dit mogelijk is. Eentje bij de modem/router, eentje waar de camera staat en ergens eentje halfweg. Die gebruiken volgens mij een soort mesh technologie waarbij de ene pwl als tussenstation kan dienen voor de andere. Ik ben niet helemaal zeker.

Maar mocht ik van u zijn. Ik probeerde toch op een of andere manier een UTP kabel tot achteraan te brengen. In openlucht een UV bestendige. Dat overbrugt makkelijk tot 100m zelfs met POE (Power over ethernet) als je een camera gebruikt die kan gevoed worden met POE.

Want zelfs met PWL is je verbinding zeer kwetsbaar. Kans op storingen op je PWL verbinding en kans op storing op je WiFi.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Deeweetje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

WiFi achteraan in de tuin

Ik gebruik WiFi powerlines PG-9072LG-TN

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi achteraan in de tuin

Probeer bij deze ook eens of het helpt om er eentje ongeveer halfweg te steken zodat je min of meer een lijn hebt en de afstand tussen de PWL onderling verkleint. Als dat mogelijk is natuurlijk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

WiFi achteraan in de tuin

Heb je een monofase of een 3 fasige aansluiting?

Zit er soms een verliesstroomschakelaar tussen de powerlines?

Gebruikt ge soms verlengkabels met meervoudige stekdozen?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1679
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WiFi achteraan in de tuin

Het beste is natuurlijk gewoon een netwerkkabel trekken(max 100m) maar indien dit niet zou gaan kan je altijd een mesh router aankopen (netgear Orbi).

Je kan dan om een afstande te overbruggen van ongeveer 50 meter op 25 meter een mesh router zetten en dan op 50m nog één. Zo behoud je deftige snelheid. Zeker geen repeater gebruiken want dan halveer je de snelheid.

Netgear Orbi gebruikt backhaul technologie, dus een apart kanaal om tussen de sateliet routers data te versturen.Hou me op de hoogte.

 

groeten Kristof 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi achteraan in de tuin

@kristofDW   Even een klein misverstand opruimen. Dat gedoe met mesh routers en AP's is eigenlijk maar een verbeterde versie van repeaters. Maar dan moeten ze wel oordeelkundig geplaatst zijn. Eentje op 50m en eentje op 100m dat is geen mesh dat is gewoon het signaal repeaten. Mesh is op zijn minst een driehoek waarbij A zowel B en C ziet en B , A en C ziet.

Als je A, B en C in lijn zet heb je geen mesh want A ziet alleen B en niet C.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1679
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WiFi achteraan in de tuin

Dag Igvfer, 

 

Is geen misverstand,want heb zelf zo een systeem thuis.

Had vroeger een repeater die mijn signaal halveerde op dezelfde plaats staan dan nu mijn mesh router. Bij het mesh systeem dat Backhaul technologie heeft, is het signaal optimaal alsof je naast de router zit.Je kan een mesh systeem ook als standaard zetten dat al de orbi satelieten op de hoofdrouter (op de E-router of firewall)aangesloten zijn maar dit is niet hetzelfde want dan verlies je inderdaad snelheid.

 

groeten Kristof

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi achteraan in de tuin

@kristofDW   Daarom zeg ik "verbeterde" repeater technologie want in wezen doet het niet anders dan het signaal op pikken en doorsturen, maar met dat verschil, dat het bij goede opstelling de beste weg zoekt. Als je ze in lijn opstelt is er maar 1 weg.

Het is eigenlijk gebaseerd op hetzelfde principe waarop het internet werkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes