Beantwoorden
Kempie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll...

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken

Beste,

Ik zou graag mijn Wifi SSID uitschakelen maar kan dit alleen maar doen als ik "één wifi netwerk" uitschakel (witte modem).

Ik heb geen booster, alleen maar de modem (genoeg dekking). Wat gebeurd er met al de apparaten die met mijn wifi netwerk verbinden als ik de instelling op "uit" zet en dus 2 netwerken zie 2.4 en 5 Ghz?

Gaan deze gewoon verbinden met sterkste wifi signaal (zowel 2.4 als 5 Ghz hebben zelfde SSIDen WPA).

Alsook wat na het inschakelen van het onzichtbaar maken van de SSID...

 

Alvast bedankt voor uw antwoord,

 

Sven

0 Likes
13 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken


@Kempie@  schreef:

Beste,

Ik zou graag mijn Wifi SSID uitschakelen maar kan dit alleen maar doen als ik "één wifi netwerk" uitschakel (witte modem).

Ik heb geen booster, alleen maar de modem (genoeg dekking). Wat gebeurd er met al de apparaten die met mijn wifi netwerk verbinden als ik de instelling op "uit" zet en dus 2 netwerken zie 2.4 en 5 Ghz?

Gaan deze gewoon verbinden met sterkste wifi signaal (zowel 2.4 als 5 Ghz hebben zelfde SSIDen WPA).

Alsook wat na het inschakelen van het onzichtbaar maken van de SSID...

 

Alvast bedankt voor uw antwoord,

 

Sven


Dit worden dan 2 aparte wifi netwerken waarbij je ze (neem ik aan) opnieuw gaat moeten verbinden. Ik snap echter niet goed waarom u uw post begint met "ik zou graag mijn wifi SSID uitschakelen", want als u deze uitschakelt heb je totaal geen wifi meer...


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken

Kijk hier eens:

https://www.asus.com/be-nl/support/FAQ/1012989/


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken

Je zal uiteraard nog WiFi hebben als je SSID zou uitschakelen.  Maar eerst zou je het gezamelijk netwerk moeten uitschakelen zodat je een apart hebt voor 2.4 en 5 Ghz. En dan beiden afzonderlijk uitschakelen. Je hebt dan wel de SSID broedcast uitgeschakeld maar met wat voor nut? Kwaadwilligen gebruiken een programma als inSSIDer en zien uw netwerk toch actief.

Nu pas opgemerkt je kan bij Telenet je SSID niet uitschakelen. Je hebt enkel de keuze uit: Wifi helemaal uitschakelen( persoonlijk + homespot), enkel je persoonlijke Wifi uitschakelen, Homespot uitschakelen. Dit in tegenstelling met sommige routers waar je het uitzenden van je SSID kunt verbergen en het signaal kunt laten aan staan.

Jij zou wel nog manueel kunnen verbinden vermits je de netwerknaam kunt onthouden. Maar het brengt niets bij aan veiligheid of wat dan ook.

 

Een zeer goed paswoord wel. Bijvoorbeeld gebaseerd op de naam van je stripheld Lambik), postcode (8400), huisnummer (47) kan je bijvoorbeeld het volgende maken Lam8400Bik47++ of ++laM47biK8400

Laat ze daar maar eens achter komen.   



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken

Bij "beveiliging" kan je de SSID onzichtbaar maken in "Mijn Telenet"


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken


@Janneke_Dust@  schreef:

Bij "beveiliging" kan je de SSID onzichtbaar maken in "Mijn Telenet"


Gewoon uit interesse: waarom zou je dit willen doen?


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken

de vraagsteller vroeg om de WiFi SSID uit te schakelen, niet om de WiFi uit te schakelen.

Terug naar de originele vraag.

De regels om een verbinding te maken blijven dezelfde als met een zichtbare SSID. Het enige verschil is dat je zelf de SSID naam moet ingeven om je te kunnen verbinden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken


@Janneke_Dust@  schreef:

de vraagsteller vroeg om de WiFi SSID uit te schakelen, niet om de WiFi uit te schakelen.

Terug naar de originele vraag.

De regels om een verbinding te maken blijven dezelfde als met een zichtbare SSID. Het enige verschil is dat je zelf de SSID naam moet ingeven om je te kunnen verbinden.


Again: waarom zou je je WiFi onzichtbaar willen zitten? Wachtwoord is toch even veilig, of vergis ik me? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken

Ik wil dat niet doen, de vraagsteller wil dat doe en de gevolgen voor het verbinden weten.

Ik heb daarop gewoon geantwoord dat dit wel mogelijk is alhoewel iemand schreef dat dit ging bij Telenet.

Mijn SSID is gewoon zichtbaar, ik ben niet paranoia wat betreft beveiliging. Toch heb ik nauwelijks problemen gehad met virussen alhoewel ik enkel gratis beveiliging programma's gebruik.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken

Uitschakelen kan niet, hoe ga je anders verbinding maken? Wat je wel kan doen is je SSID "onzichtbaar" maken en dan kan ik enkel bevestigen wat anderen al hebben gezegd: dit heeft geen enkel nut. Je zal er niet "veiliger" door zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken


@sb@  schreef:

Uitschakelen kan niet, hoe ga je anders verbinding maken? Wat je wel kan doen is je SSID "onzichtbaar" maken en dan kan ik enkel bevestigen wat anderen al hebben gezegd: dit heeft geen enkel nut. Je zal er niet "veiliger" door zijn.


Exact. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kempie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll...

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken

Bedankt voor jullie antwoorden....ben er ondertussen uit..

Wou mijn wifi verbergen voor de nieuwe buren (ze vroegen of ze mijn wifi even mochten gebruiken daar die van hun niet werkte🤨🤔), daarom en beetje paranoïde gereageerd ☺️..

Zal inderdaad niets aan de veiligheid doen en heb sowieso een zeer lang en ingewikkeld wachtwoord dus....

Groetjes,

 

Sven

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken

@Janneke_Dust@sbIk heb inderdaad gezegd dat Zichtbaarheid SSID uitschakelen niet mogelijk was. Ik heb niet ver genoeg gekeken. Als je inderdaad er terug 2 netwerken van maakt kan je wel telkens de weergave SSID uitschakelen. Afzonderlijk bij de 2.4 en 5 GHz. Bij EEN netwerk gaat dit niet. Weeral iets bijgeleerd. Dit los van het feit dat dit niet bijdraagt aan de veiligheid.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

WiFi netwerk verbergen/onzichtbaar maken


@Kempie@  schreef:

Bedankt voor jullie antwoorden....ben er ondertussen uit..

Wou mijn wifi verbergen voor de nieuwe buren (ze vroegen of ze mijn wifi even mochten gebruiken daar die van hun niet werkte🤨🤔), daarom en beetje paranoïde gereageerd ☺️..

Zal inderdaad niets aan de veiligheid doen en heb sowieso een zeer lang en ingewikkeld wachtwoord dus....

Groetjes,

 

Sven


Dit verklaart veel, blij dat het opgelost is! 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes