Beantwoorden
StijnB
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg

Hallo

Sinds vanochtend hebben onze beide androidphones problemen om verbinding te maken/te behouden met ons main wifi netwerk.

Zeer sporadisch lukt het om automatisch te verbinden , maar valt de verbinding na minder dan een minuut terug weg.

Beide telefoons draaien op android 9.

De tablet (android 8), de Nintendo switch en een oude androidphone zonder SIM (android 6) hebben geen verbindingsproblemen.

Zowel de modem als beide telefoons heb ik al enkele malen heropgestart.

Gebeld met klantendienst, modem en wifi werden getest/nagekeken, geen problemen. Netwerknaam en paswoord gewijzigd, maar lost het probleem niet op. 

Wanneer ik verbind met TelenetWiFree lukt dit zonder problemen en behoud ik een stabiele verbinding.

De tweede telefoon verbinden met TelenetWiFree lukt niet, "toegangspunt is tijdelijk vol"

Iemand een idee?

0 Likes
12 reacties
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg

Toevallig een Google Chromecast in huis? Indien ja koppel die dan eens af en herstart de modem. Doe dan eens een test zonder Chromecast.

0 Likes
StijnB
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg

Nee geen chromecast o.i.d. in huis.

 

Net bij mijn schoonouders geweest. Zij hebben ook een telenet abonnement en daar heb ik geen enkel probleem om te verbinden met hun main netwerk.

???

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg

@StijnB 

Als je probeert te verbinden met wifree is het logisch dat het mislukt als je op je eigen netwerk zit.

Heb je uw netwerk al eens gesplitst in een 2,4Ghz en een 5Ghz netwerk met verschillende naam? Dan kan je eens testen of je op beide een probleem hebt. Dat het af en toe lukt geeft eigenlijk aan dat de instellingen wel juist zijn.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StijnB
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg

Verbinden met TelenetWiFree bij ons thuis lukt wel (met 1 androidphone). Verbinden met het main netwerk bij ons thuis is het probleem.

Verbinden met het main netwerk bij mijn schoonouders lukt ook zonder problemen.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg

@StijnB 

Je gaat je probleem thuis niet vinden bij je schoonouders. Als je daarom je eigen netwerk splitst (niet een netwerk in mijn Telenet) kan je het verbinden met je toestellen testen op een van deze netwerken. Mocht er een geen moeilijkheden geven kan je dat kiezen. Is er geen verschil kan je nog altijd terugkeren naar de begintoestand.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StijnB
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Na zowat alles proberen te elimineren heb ik mijn Telenet access point eens uitgetrokken en plots was de stabiele verbinding er terug.

Dat verklaart waarom de WiFree wel werkte, deze is volgens mij niet te bereiken via het access point, maar enkel via de modem.

Waarschijnlijk connecteren beide gsm's standaard via het access point en de andere toestellen standaard via de modem. Dit zou verklaren waarom enkel de beide gsm's connectieproblemen hadden.

Na heropstart van het access point bleef het probleem weg. Zelfs als ik achteraan in de tuin sta en ik zeker ben dat ik wifi connectie heb via het access point.

Zou dit een plausibele uitleg kunnen zijn?

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg

Dat is zeker een mogelijkheid, maar het verhaal van de WiFree blijft bizar: WiFree is bedoeld voor anderen, niet voor uzelf. Normaal gesproken kan je niet connecteren op uw eigen WiFree, juist omdat dit niet de bedoeling is. Bij u thuis gebruik je uw eigen echte, volledige WiFi.

 

Ben je zeker dat je niet connecteert op de WiFree van de buren? Je logt uiteraard in met uw eigen credentials en het verbruik komt op uw eigen factuur te staan. Daaraan kan je het dus niet zien. Om dat te testen kun je eens uw eigen WiFree afzetten via "mijn telenet". Kun je dan nog steeds op WiFree? Dan is het dus niet uw eigen WiFree ... Of beter gezegd: zie je nog een signaal van WiFree? Want als je uw eigen WiFree afzet heb je automatisch ook geen toegang meer tot WiFree van anderen. Maar je ziet het signaal wel.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StijnB
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg

@louishufk 

Ik ga inderdaad mijn thuis probleem niet vinden bij mijn schoonouders, maar zo kon ik wel uitsluiten dat het niet aan de gsm's ligt.

Geen idee hoe ik mijn netwerk splits b.t.w. 😉

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg

@StijnB 

 

Ik maak me net de bedenking: je hebt uw eigen WiFi van de modem thuis toch niet toevallig de naam "WiFree" toegekend? Want dat kan perfect ....

 

Ook dat kan je testen: zet in "mijn telenet" uw eigen WiFi eens af. Als "WiFree" nu verdwenen is weet je genoeg ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg

@StijnB 

 

Dat doe je in "mijn telenet".

 

Zoek eens naar de instelling "één netwerk" en zet dat vinkje af. Waar dat exact staat kan ik niet zeggen, ik heb een modem-only met eigen router, dus heel dat hoofdstuk ontbreekt in mijn versie van "mijn telenet".

 

Prompt verschijnen beide netwerken (2,4 GHz en 5 GHz) en kan je beide apart instellen met elk een eigen SSID. Je kan beide hetzelfde paswoord toekennen of elk een eigen paswoord, dat kies je zelf. Niet vergeten op te slaan als je klaar bent.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StijnB
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg

@StefaanH 

Nee, ik heb mijn netwerk niet WiFree genoemd 😜

Leuk om de bezoekers te jennen 😁

 

Zal dan waarschijnlijk idd één van de buren zijn.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFi op Android 9 toestellen valt continue weg


@StijnB  schreef:

@louishufk 

Ik ga inderdaad mijn thuis probleem niet vinden bij mijn schoonouders, maar zo kon ik wel uitsluiten dat het niet aan de gsm's ligt.

Geen idee hoe ik mijn netwerk splits b.t.w. 😉


@StijnB 

Je netwerk splitsen doe je hier:

mijn telenet

mijn thuisnetwerk

modem details

netwerk en wifi wachtwoord

een wifi netwerk: uitgeschakeld

 

Aangezien alles nu werkt hoef je dat niet te doen.

Moeilijkheden komen vanzelf, je moet ze niet zoeken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes