Beantwoorden
Obi-Wan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WiFi-powerline status led knippert en wifi valt weg

Hallo,

 

Ik heb een vraagje en ik hoop dat hier wat slimme mensen zitten die eventueel kunnen helpen.

 

Sinds een week heb ik tamelijk wat problemen met mijn internettoegang vanop mijn vaste PC in mijn bureau op +1.

Mijn modem is geïnstalleerd op +0 in mijn salon, en is aangesloten op een WiFi powerline, mijn vaste PC boven op de ontvanger (Telenet set PG-9073LG-TN/PG-9072LG-TN).

Sinds ongeveer een week knippert het Status-ledje (huisje) op mijn ontvanger boven zodra ik ook maar een ietwat "intensieve" taak doe (antivirus updaten, Facebook openen, Youtube openen...), waarna mijn verbinding wegvalt. Niet zo lang daarna wordt deze hersteld, maar dit herhaalt zich heel onregelmatig.

Ik heb zowel de zender als ontvanger al uitgetrokken, ook al via de security-knoppen hergekoppeld enz, maar dit probleem blijft bestaan.

Wat ik wel gemerkt had in het verleden, is dat de ontvanger bij het uittrekken door werken aan de elektriciteit, soms tamelijk warm had.

 

Voor de rest is er in het afgelopen half jaar niks gewijzigd aan mijn elektriciteit, dus daar kan het volgens mij ook niet echt aan liggen.

 

Zou er iemand een idee hebben van een mogelijke oorzaak/oplossing, of draag ik deze beter gewoon binnen en omruilen?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

 

Mvg,

Manuel

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Problemen met WiFi-powerline

Do, or do not. There is no try...
0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi-powerline status led knippert en wifi valt weg

@Obi-Wan  

Heb je dit probleem constant , dus als je elke keer de computer aan zet , of heb je dit dan op bepaalde uren dus bijvoorbeeld je zit aan de pc te werken en in eens vanaf 20 uur heb je het probleem? 

De meeste zeggen altijd direct heb niks gewijzigd aan mijn electriciteitsnet maar vergeten wel dat een vaatwasser die op springt of een lamp die aanspringt invloed heeft op je powerlines. Daarom ook de vraag of dit in bepaalde uren is dat je het merkt. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Obi-Wan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WiFi-powerline status led knippert en wifi valt weg

Beste Patrick,

 

Ik heb dit zodra ik mijn PC aanleg. Status-ledje brandt groen, en zodra hij verbinding maakt online springt dit naar rood en begint 't te knipperen, ietsje later terug groen, kort erna terug knipperend rood enz.

 

Qua machines heb ik niks dat tijdens die uren aanspringt eigenlijk, en ook niks dat recent werd toegevoegd aan het net. Alles wat nu verbonden is was dat ook al in de maanden voordat het probleem zich voordeed 😕

 

Misschien eventjes voor de volledigheid erbij melden dat, wanneer dit zich voordoet, er op mijn modem en powerline-zender niks te zien is, geen knipperende of rode ledjes. Alles werkt zoals anders.

Do, or do not. There is no try...
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi-powerline status led knippert en wifi valt weg

@Obi-Wan  

Je zou als test eens kunnen kijken met een andere pc of laptop. Maar dan zou ik de Powerline eens in een ander stopcontact steken en het dan nog eens testen. Misschien scheelt er toch iets in je net of stopcontact waardoor er een probleem optreed. Als je de mogelijkheid hebt zou ik eens de Powerline dus verplaatsen naar een ander stopcontact en dan nog eens testen met een laptop. 

Weet ook dat je Powerline wel altijd rechtstreeks in een stopcontact dient te zitten en niet via een verdeeldoos want dan ga je ook problemen ervaren. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Obi-Wan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WiFi-powerline status led knippert en wifi valt weg

@patrick37 

Ik had inderdaad gezien dat deze best rechtstreeks in een stopcontact zit (wat ook het geval is).

Ik probeer dit inderdaad vanavond eens, fingers crossed!

Do, or do not. There is no try...
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi-powerline status led knippert en wifi valt weg

@Obi-Wan 

 

Om een storing van uw e-netwerk zoveel mogelijk uit te sluiten doe je de test met de slave best in een stopcontact zo dicht mogelijk in de buurt van de master.

 

Je kan zelfs, voor de test, beide toestellen in één multistekker pluggen (waar dan verder geen apparaten meer ingeplugd zijn). Op die manier is een hindernis op het e-netwerk maximaal uitgesloten


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Obi-Wan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

WiFi-powerline status led knippert en wifi valt weg

Hallo,

 

Gisteren zoals voorgesteld door jullie eens op andere plaatsen in huis getest, en daar geen problemen, dus lag niet aan de powerline slave.

Daarna terug in mijn bureau de powerline één stopcontact eerder op de lijn gezet, en geen problemen meer. Heel raar, maar hopelijk blijft het nu OK.

 

Bedankt voor alle hulp, suggesties en ideetjes!

Do, or do not. There is no try...
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi-powerline status led knippert en wifi valt weg

Fijn dat het in orde gekomen is. En thx dat je de oplossing hier neergepend hebt zodat anderen hier ook van kunnen leren.😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes