Beantwoorden
Kaploen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

WiFi-verbinding Google Nest mini valt steeds weg

Als ik muziek stream op de Google nest mini’s. Bij het minst andere download valt de verbinding van de Google nest mini weg. Als de muziek speelt en ik doe een update van een app op de iPad wordt de verbinding al verbroken. Wat zou het probleem, oplossingen kunnen zijn?

Ik woon op een klein appartement met overal uitstekend wifi signaal. Ongeveer een 12 Wi-Fi toestellen zoals iPad, iPhone, slimme stekkers, chromecast, Google nest mini‘s.

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi-verbinding Google Nest mini valt steeds weg

@Kaploen WiFi kanalen dat elkaar storen, 

ik heb de mijne op een andere WiFi gezet, staat op de 2,5 GHz verbinding en de rest op de 5 GHz verbinding van WiFi en geen problemen.

teveel apparaten op WiFi is ook niet altijd goed voor probleemloze werking.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kaploen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

WiFi-verbinding Google Nest mini valt steeds weg

Dan moet ik mijn netwerk gaan splitsen,  maar dan komen op de 2,5 al meteen terug 10 toestellen op. Vier slimme stekkers die alleen werken op 2,5 daar gaan dan de nest mini’s bij, de Chromecast, en een iPhone of iPad om de toestellen te kunnen bedienen in de Google Home app.

Waar zit dan het verschil? De 2,5 is toch ook trager?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi-verbinding Google Nest mini valt steeds weg

Je gebruikt nu één SSID voor beide frequenties. Je weet dus niet op welke frequentie alles verbonden is. Door een ander SSID te geven aan het 5 GHz wifi kan je uw toestellen bewust koppelen aan het ene of het andere.

 

Heb je slechts één wifi toegangspunt in je appartement en is dat de modem/router van Telenet?

Kaploen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

WiFi-verbinding Google Nest mini valt steeds weg

Klopt alles is verbonden met de Telenet modem, router, 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

0 Likes