24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Er is zoveel veranderd over de jaren met WiFree dat ik het allemaal niet meer kan volgen. De ene keer log je in met de Telenet account name, dan met een persoonlijke account, dan moet je een app gebruiken die niet meer bestaat en waarvan de features niet overgedragen zijn naar de nieuwe app, TTLS, AKA, wel of geen domain... En dan nog werkt het de helft van de tijd niet (verbonden maar geen internet).
Hoe kan ik nu, once and for all, manueel verbinden met WiFree en alle partner netwerken (+ waar staat hier een lijst van) met manuele configuratie, zonder persoonlijke account (heb ik niet, enkel een Telenet account nummer)?
Het laatste wat ik vond was TTLS+MSCHAPv2 op domein authentic.telenet.be met algemene account credentials. Op het netwerk waar ik nu verbonden ben werkt het niet (Connected, no internet). Mijn ervaringen met dit netwerk is dat het 90% van de tijd niet werkt. In contrast werkt het eduroam systeem flawless overal ter wereld.
Op volgende link vindt je wat je nodig hebt. Waarschijnlijk wist je dat al. Over, hoe vlot het altijd werkt ben je al ingelicht.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/
Maar om dat "once and for all" te noemen moet je wel een stevige optimist zijn.
Die link legt exact uit hoe ik ben verbonden via TTLS. Het is ook enkel een uitleg voor het TelenetWiFree SSID, niet voor de tientallen andere netwerken waar we als Telenet-klant toegang tot krijgen. Zoals ik al zei werkt dit het merendeel van de tijd niet en ik zoek een oplossing waar ik op kan rekenen.
Doorklikken in vorige link geeft iets meer info. Hierna volgt deze link.
publieke wifi-netwerken van onze partners.
Groeten
Vraag per vraag:
Klik hier voor meer info (met instructievideo's).
Mijn ervaring is dat TelenetWiFree quasi perfect werkt. Dat was zo met de Mobile app en nu ook nog altijd (ik werk via AKA). Dat het bij jou op dit moment niet werkt heeft misschien te maken dat je met je eigen netwerk verbonden bent? In dat geval werkt het immers niet.