Beantwoorden
Raven
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

WiFree in 2019

Er is zoveel veranderd over de jaren met WiFree dat ik het allemaal niet meer kan volgen. De ene keer log je in met de Telenet account name, dan met een persoonlijke account, dan moet je een app gebruiken die niet meer bestaat en waarvan de features niet overgedragen zijn naar de nieuwe app, TTLS, AKA, wel of geen domain... En dan nog werkt het de helft van de tijd niet (verbonden maar geen internet).

 

Hoe kan ik nu, once and for all, manueel verbinden met WiFree en alle partner netwerken (+ waar staat hier een lijst van) met manuele configuratie, zonder persoonlijke account (heb ik niet, enkel een Telenet account nummer)?

 

Het laatste wat ik vond was TTLS+MSCHAPv2 op domein authentic.telenet.be met algemene account credentials. Op het netwerk waar ik nu verbonden ben werkt het niet (Connected, no internet). Mijn ervaringen met dit netwerk is dat het 90% van de tijd niet werkt. In contrast werkt het eduroam systeem flawless overal ter wereld.

5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFree in 2019

@Raven 

Op volgende link vindt je wat je nodig hebt. Waarschijnlijk wist je dat al. Over, hoe vlot het altijd werkt ben je al ingelicht.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/

 

Maar om dat "once and for all" te noemen moet je wel een stevige optimist zijn.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Raven
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

WiFree in 2019

Die link legt exact uit hoe ik ben verbonden via TTLS. Het is ook enkel een uitleg voor het TelenetWiFree SSID, niet voor de tientallen andere netwerken waar we als Telenet-klant toegang tot krijgen. Zoals ik al zei werkt dit het merendeel van de tijd niet en ik zoek een oplossing waar ik op kan rekenen.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

WiFree in 2019

@Raven 

Doorklikken in vorige link geeft iets meer info. Hierna volgt deze link.

publieke wifi-netwerken van onze partners.

 

Groeten

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

WiFree in 2019



Vraag per vraag: 

  • Je kan zowel de Telenet-login (u123456) & persoonlijke login (mail-adres) gebruiken om in te loggen. 
  • De Telenet Mobile app bestaat inderdaad niet meer en is vervangen door de Telenet app. Je kon deze automatisch met Wi-Free laten verbinden d.m.v. (op iOS) profielen. Ik heb het geluk dat ik dit profiel nog heb van de Telenet Mobile app. 
  • Verbinden met Wi-Free & partnernetwerken: 
    • iOS
      1. Ga naar Instellingen
      2. Selecteer Wifi
      3. Kies TelenetWiFree
      4. Geef je persoonlijke, internet- of Telenet-login (bij gebruikersnaam) en wachtwoord in
      5. Klik op Verbind
      6. Vertrouw het certificaat ‘authentic.telenet.be’ (verstrekt door GlobalSign Organization) door dit rechtsboven aan te klikken. Kijk zeker na of het certificaat de juiste naam heeft. Goed om te weten: Wi-Free is helemaal veilig. De melding ‘niet vertrouwd’ betekent dat je nog geen toestemming gaf om te verbinden. Wi-Free is dus nog niet vertrouwd met je toestel.
    • Android
      • Telenet simkaart: gebruik EAP-AKA 
        1. Ga naar Instellingen
        2. Selecteer Draadloos en netwerken (of een gelijkaardige naam, afhankelijk van je toestel)
        3. Klik op Wi-Fi
        4. Kies TelenetWiFree
        5. Bij EAP-methode selecteer je AKA
        6. Klik op Verbinden
      • Geen Telenet simkaart:
        1. Ga naar Instellingen
        2. Selecteer Draadloos en netwerken (of een gelijkaardige naam, afhankelijk van je toestel)      
        3. Klik op Wi-Fi      
        4. Kies TelenetWiFree      
        5. Bij EAP-methode selecteer je TTLS
        6. Onder Phase2-verificatie kies je voor MSCHAPV2Let op! Bij sommige toestellen vind je Phase 2-verificatie onder ‘geavanceerd’      
        7. Kies onder CA-certificaat voor Systeemcertificaten gebruiken
        8. Vul het Domein in: authentic.telenet.be
        9. Bij Identiteit geef je je persoonlijke, Telenet- of internet-login in. Geef ook je wachtwoord in. Anonieme identiteit mag je openlaten. Klik op Verbinden
  • Lijst met alle partnernetwerken

Klik hier voor meer info (met instructievideo's). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFree in 2019

Mijn ervaring is dat TelenetWiFree quasi perfect werkt. Dat was zo met de Mobile app en nu ook nog altijd (ik werk via AKA). Dat het bij jou op dit moment niet werkt heeft misschien te maken dat je met je eigen netwerk verbonden bent? In dat geval werkt het immers niet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.