24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
hey,
Ik heb 01/03/2017 telenet fiber gekocht dus alleen internet maar ik vind via mijn laptop 5.0 niet wel 2.4. Ik heb 5.0 nodig. Op mijn gsm vind ik wel 5.0 maar de laptop niet. dat vind ik raar. kan iemand mij helpen?
groetjes
Onur
Het is een asus laptop van 2016 met windows 10 het zou toch heel raar zijn als hij dat niet heeft. Waar staan die specificaties en wat moet er staan?
@Ex-Netweter
Het modelnummer kan je ook op de onderkant van je laptop vinden.
Bv X302LA-FN012
Of om het model van je wifiadapter te vinden kan je ook ik start zoeken naar "systeeminformatie" open dat.
Klik daarna op Netwerk en daaronder op adapter.
Zoek in de lijst aan de rechterkant naar je adapter. Meestal Intel of Broadcom. Maar er gaan er veel meer staan. (Negeer al de adapters met Microsoft of Teredo)
@Arthur2 schreef:@Ex-Netweter
Het modelnummer kan je ook op de onderkant van je laptop vinden.
Bv X302LA-FN012
Op de screenshot was ASUS X555LAB te zien, maar ik kan er bitter weinig tot niets over terug vinden (wél over X555LA).
Ik heb een nummer gevonden maar ik weet niet als het juist is. A555LA-XX2495T
Ik heb een nummer gevonden maar ik weet niet als het juist is. A555LA-XX2495T
Voor X555LAB vind ik dat dit een Refurbished laptop is, het kan dus best dat deze de 5 GHz band niet kent.
In de handleiding voor de A555LA-XX2495T vind ik op blz 118 enkel frequenties in de 2,4GHz band.
Als je de 5 GHz band wil gebruiken op deze laptop zal je aangewezen zijn op een WiFi USB stick die de 5 GHz band wel kent. 25 à 40€ voor een dergelijke stick.
@Janneke_Dust- Kan je met zo'n goedkopere stick wel de (theoretische) snelheden halen die 5GHz biedt? Anders zie ik het nut niet echt. Ik vermoed dat er sowieso een verschil is tussen USB 2.0 en 3.0?
Persoonlijk zou ik zeker niet kiezen voor een mini formaat omdat de antenne die daarin zit veel te klein is voor kwaliteitsvol ontvangen en zenden.
USB2 is in principe voldoende snel voor de snelheden tot 200Mbps maar met een USB3 stick is de reserve natuurlijk groter.
Maar daar we het hier niet hebben over een supersnelle laptop is een heel dure stick ook niet nodig omdat dan de laptop toch niet meekan.
Met een stick op een USB2 poort op mijn desktop haal ik volgende snelheden.
Download 96 Mbps, upload 9,5 Mbps voor een WHOP abo.
En als ik de laptop met kabel verbind. Gebruik ik dan nog altijd 2.4 of is het dan 5.0?