Beantwoorden
Koen123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wifi/UTP snelheden enorm traag

Dag iedereen,

 

Ik zit met een vervelend probleem en weet niet hoe ik dit kan oplossen.

De enigste plaats in huis waar ik internet gebruik is op mijn bureau (3.5m van Telenet modum, 1 dunne binnenmuur tussen).

Maar de wifi snelheden zijn enorm traag, in mijn abonnement zit ik met topsnelheden van 1gb/s, echter deze haal ik allesbehalve.

Dat mijn wifi trager is dan met een kabel begrijp ik zeker maar na een speedtest te doen bleek zelfs dat het wifi sneller was dan met kabel, maar de upload is exact hetzelfde.

 

Nu was mijn vraag wat ik kan doen om toch aanzienlijk hogere snelheden te halen via UTP, zodat ik hier toch hetgeen kan uithalen waarvoor ik betaal.

Is dit iets wat ik zelf kan oplossen of moet hiervoor een expert ingeschakeld worden?

 

Ik zit met mijn handen in het haar 😅.

Alvast enorm bedankt voor de moeite en hopelijk krijg ik snel een oplossing!

 

WIFIWIFIUTPUTP

0 Likes
15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi/UTP snelheden enorm traag

@Koen123 

Dan kan je best eens Telenet zelf contacteren en daar een lijn test laten doen en de situatie uitleggen want met een rechtstreekse verbinding zou het toch moeten gaan als alles goed is. Maar je geeft aan dat het ondermaats blijft dus nu is de zet aan Telenet zelf aangezien je de raad hier van ons al gevolgd hebt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.