24785
netweters
|
152662
antwoorden
|
20729
vragen
|
Ik wil graag een slimme bel aan mijn hek plaatsen maar blijkbaar is mijn wifi-signaal daar niet sterk genoeg. Bestaat er een systeem om het signaal te versterken dat buiten mag geplaatst worden? De afstand van mijn woning tot het hek is iets meer dan 10 meter. Bij Telenet zelf kan men mij niet helpen maar moet er wel een systeem bestaan om dit te verhelpen. Kan er iemand mij hier meer info over geven?
Grtjs Patrick
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Wifi/bereik
We hebben eerst wat meer informatie nodig om een juist antwoord op deze vraag te kunnen geven.
Welke bel is dit (type en merk), want je hebt hier bellen met verschillende mogelijke connecties.
We zouden ook graag weten hoeveel geld je hier wil aan geven.
Er zijn zeker mogelijkheden genoeg.
Ik heb bijvoorbeeld een Netgear access point :https://www.netgear.com/nl/business/wifi/access-points/wax610y/
De snelheid is gewoon super en kan dus ook gebruikt worden voor gewone toestellen zoals laptop of gsm.
De access point kan zeker meer dan 10meter uitzenden, dus geen probleem.
Ik had de slimme bel van Verisure besteld maar toen ze die kwamen installeren bleek het wifi-signaal aan het hek niet sterk genoeg was en regelmatig wegviel.
Mijn Telenet-modem staat in de keuken. Tussen de modem en het hek zijn er twee muren en zit er ongeveer 15 meter. Ik heb ook nog twee pods van Telenet in de woning. Eén op de bovenverdieping en eentje in de berging. In de zomer gebruik ik dan nog een derde pod in de buitenkeuken achteraan de woning.
De acces point dat u voorstelt moet die buiten of binnen geïnstalleerd worden en moet daar een kabel op aangesloten worden? Is deze gemakkelijk te installeren?
Ik kan een pod op ongeveer 12 meter van het hek plaatsen maar als ik een pod op ongeveer dezelfde plaats op de benedenverdieping plaatste was dit onvoldoende volgens de installateur van Verisure.
Is het huis geïsoleerd met Platen met aan de buitenkant een laag zilverpapier. Indien ja plaats dan een pod op een eenvoudig verlengsnoer (geen bliksembeveiliging of zekering) op een vensterblad achter een houten of PVC venster.
Met een APP "WiFiAnalyser" op een smartphone kan je signaalsterkte in de buurt van het hek controleren.
Misschien is dit een oplossing :
Er zijn outdoor wifi accespoints je kan dat eens bekijken via Coolbleu. Maar of dit feilloos werkt is de vraag natuurlijk want je hebt een goede ontvangst van je bestaande wifi nodig. Als dat hapert of telkens weg valt heb je niet veel aan je bel om die daar te plaatsen. Nu ik weet ook niet of de de eerste link wel zal werken maar goed het is het eerste wat ik tegen kwam.
Een pod aan het raam al geprobeerd kortste bij de bel
Het zal wel een beetje knutselen worden en veel testen
Buiten gaat ook alleen hebben ze niet te lange levensduur dan (vocht )