24.868
netweters
|
153.331
antwoorden
|
20.800
vragen
|
Hallo,
Wifi zeer traag 20Mbps ,al gemeld via telenet en dan zeggen ze ,stopcontact van modem uit trekken enz.. , we gaan een technieker sturen en......., . Dan op gelost met de modem uit het stopcontact te trekken ? en dan 150 Mbps . De volgende week weer van hetzelfde : kan toch de bedoeling niet zijn om iedere keer als wifi traag is het stopcontact uit te trekken ? Nu weer van het zelfde , er is toch wat mis met telenet.
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: wifi zeer traag
Als nog eens traag is meet eens naast de modem de snelheid met je gsm en doe een test met een internet kabel naast de modem
Trek eens de modem eens een lange tijd uit als eens weg bent om te zien wat het doet zo lang mogelijk als kan
Kijk ook eens als traag gaat na 00.00 uur nachts of het vlugger gaat of niet
Wat ik heb gedaan is : Wifi-netwerk (5GHZ) gezet en dan de speedtest gedaan en was 200 Mpbs , dan veranderd naar 2,4 GHZ waar ik altijd ingelogd ben en had 185 Mpbs . Raar dat het opeens weer goed is ???
Als je een goed signaal hebt op 5 GHz, dan is het sowieso beter daarmee te verbinden. Met 5 GHz ga je snel, maar het signaal reikt niet zo ver. 2.4 GHz is niet zo snel als 5 GHz, maar het signaal reikt verder.
Raar dat nu ook op 2,4 Ghz ook weer goed is nu krijg ik 200 Mbps , nooit op 5Ghz gezet vroeger
Hou het goed in de gaten
Noteer de tijdstippen als er nog problemen zijn
Je kan een dag voor dat de technieker komt nog annuleren
Dat bespaart je verlof en kosten