24.861
netweters
|
153.281
antwoorden
|
20.790
vragen
|
Hallo,
ik ben gisteren overgestapt van WIGO 70 naar OneUp...ik heb een nieuwe modem gekregen maar heb deze nog niet aangesloten omdat hij nog dient aangemeld te worden door de medewerker van de Telenet-winkel, zou morgen in orde komen en dat is geen probleem voor mij. Ik heb dus voorlopig nog de CH7465LG-TN (witte met max downloadsnelhied van 600Mbit/s. Ik heb verschillende powerlines en Tplink Deco torentjes voor de wifi dus dat ik verlies heb, is normaal aangezien je wel wat bottlenecks zal hebben in de leidingen. MAAR ik heb zonet, uit curiositeit, mijn pc rechtstreeks in de modem gestoken met een UTP-kabel en ik kom maar aan 380Mbit/s...dat is toch ronduit schandalig? Ik hoop dat bij de installatie van mijn nieuwe modem F@ST3896LG-TN deze snelheid toch aanzienlijk omhoog gaat gaan, zelfs indien ik via mijn powerlines ga? Wigo 70 was 300Mbit/s, One Up zou 1000Mbit/s geven en dat dan in combinatie met de nieuwe modem die 1000Mbit/s zou aankunnen hoop ik dat ik toch aan minstens 500 Mbit/s ga komen? Anders is dat gewoon boerenbedrog. Heeft hier iemand ervaring mee?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: downloadsnelheid
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Franka49704 dat is normaal, de oude modem die je nog hebt nu is een Docsis3.0 die kan de hoge snelheden niet aan door de firmware dat er opstaat, je Fast modem zal de hogere snelheden wel aankunnen omdat deze Docsis 3.1 heeft.
nog even geduld en je hebt hogere snelheden 😉
Bedankt voor je antwoord, ik hoop dat je gelijk hebt...maar ik vind eerlijk gezegd momenteel met een rechtstreekse aansluiting 350Mbit/s met een modem die 600 aankan eigenlijk niet te vet of zie ik dat verkeerd?
Ik heb ook maar voor alle zekerheid gecheckt welke UTP-kabels zijn aangesloten en het zijn allemaal CAT5e dus normaal gezien is dat genoeg...
@Franka49704 die modems zijn gecapt op een lagere snelheid, die gaan er normaal ook allemaal uit met de tijd omdat deze de kabel meer belasten dan een Docsis3.1 modem.
@Franka49704 schreef:Bedankt voor je antwoord, ik hoop dat je gelijk hebt...maar ik vind eerlijk gezegd momenteel met een rechtstreekse aansluiting 350Mbit/s met een modem die 600 aankan eigenlijk niet te vet of zie ik dat verkeerd?
Je ziet dat inderdaad verkeerd. En dus onnodig om woorden als "schandalig" en "boerenbedrog" te gebruiken.
Zoals reeds aangehaald door @Master-Magic wordt de snelheid van de oude Docsis 3.0 modems beperkt tot 400 Mbps.
Om de volle sneheid van 1 Gbps te krijgen moet je een CV8560E, een CH8568LG of de nieuwe F(a)st3896LG-TN gebruiken (Docsis 3.1): Alles over je Telenet-modem | MyTelenet
Ofwel een eigen modem gebruiken: Eigen modem | MyTelenet
Nog een tip sluit de nieuwe modem maandag pas aan
Als er iets verkeerd gaat heb je 5 dagen om nog in orde te krijgen
Deze week is het gevaarlijk met verlengd weekend