Beantwoorden
Nickkenny
Professional Weetjesweter
Smile! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Wifi blijft traag, ook na reset modem

Hallo,

Wifi zeer traag  20Mbps   ,al gemeld via telenet en dan zeggen ze ,stopcontact van modem uit trekken enz.. , we gaan een technieker sturen en.......,   . Dan op gelost met de modem uit het stopcontact te trekken ? en dan 150 Mbps  . De volgende week weer van hetzelfde : kan toch de bedoeling niet zijn om iedere keer als wifi traag is het stopcontact uit te trekken ? Nu weer van het zelfde  , er is toch wat mis met telenet.

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: wifi zeer traag

5 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Als nog eens traag is meet eens naast de modem de snelheid met je gsm en doe een test met een internet kabel naast de modem

Trek eens de modem eens een lange tijd uit als eens weg bent om te zien wat het doet zo lang mogelijk als kan

Kijk ook eens als traag gaat na 00.00 uur nachts of het vlugger gaat of niet

Nickkenny

Wat ik heb gedaan is :  Wifi-netwerk (5GHZ) gezet en dan de speedtest gedaan en was 200 Mpbs , dan veranderd naar 2,4 GHZ waar ik altijd ingelogd ben en had 185 Mpbs . Raar dat het opeens weer goed is ???

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Als je een goed signaal hebt op 5 GHz, dan is het sowieso beter daarmee te verbinden. Met 5 GHz ga je snel, maar het signaal reikt niet zo ver. 2.4 GHz is niet zo snel als 5 GHz, maar het signaal reikt verder.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nickkenny

Raar dat nu ook op 2,4 Ghz ook weer goed is  nu krijg ik 200 Mbps     , nooit op 5Ghz gezet vroeger

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Hou het goed in de gaten

Noteer de tijdstippen als er nog problemen zijn

Je kan een dag voor dat de technieker komt nog annuleren

Dat bespaart je verlof en kosten