Beantwoorden
BT77
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Wifi-booster: Powerline trage snelheid

Hi,

Ik heb heel veel problemen met mijn powerlines.

Ik haal op alle powerlines amper 20-25 Mbs, dit terwijl ik op de modem en mijn access point wel mijn 1Gbs haal.

 

Ik heb al geprobeerd om alle powerlines uit de stopcontacten te halen en terug aan te sluiten, maar dit verhelpt het probleem niet.

Iemand een idee/oplossing ?

Telenet Issue.png

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Powerlines hebben verschrikkelijke snelheid

0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi-booster: Powerline trage snelheid

@BT77 zit je powerline (aanvoer) direct in een stopcontact of in een stekkerblok? Als de aanvoer powerline in een stekkerblok steekt heb je ook slecht netwerk. Als je de mogelijkheid hebt om de kabel tussen router en powerline te veranderen zou ik dit doen. Soms is de kabel slecht en heb je hetzelfde probleem. Kan je testen door een laptop aan te hangen ipv de powerline. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi-booster: Powerline trage snelheid

Op welk verdiep staan dan de toestellen met de groene vinkjes.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wifi-booster: Powerline trage snelheid

Met Powerlines ben je zeer afhankelijk van je electriciteitsnet, het is dus altijd een beetje gokken. De regels zijn:

  1. zoals reeds gezegd: powerlines altijd direct in een stopcontact, nooit op een stekkerblok aansluiten. Omgekeerd kan wel: een stekkerblok in het ingebouwd stopcontact van de powerline.
  2. Powerlines altijd aansluiten op een stopcontact met aarding (ervan uitgaande dat de aarding overal correct aangesloten is, en verbonden met de aardrail in de zekeringkast). De aardegeleider wordt namelijk ook gebruikt voor data.
  3. Indien je een éénfasig stroomnet hebt, werken powerlines het best als de stopcontacten op dezelfde kring aangesloten zijn (zelfde zekering). Maar daar kan je meestal niets aan veranderen.
  4. Indien je een driefasig stroomnet hebt, kan je de performance veel verbeteren als de stopcontacten waarop de powerlines zitten op dezelfde fase zitten. Daar kan je (of jouw electrieker) soms wel voor zorgen.
  5. Indien niet mogelijk kan een fasecoupler in de zekeringkast wel helpen. Dit toestel kan op een DIN rail in de zekeringkast gemonteerd worden, en verbindt de 3 fases capacitief met elkaar (zodat het powerline signaal ook op de stopcontacten op de andere fases beschikbaar wordt.

 

Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Wifi-booster: Powerline trage snelheid

Je kan ook eens proberen de powerline die nu in de modem steekt eens aan het acces point te steken of een andere bekabelde aansluiting in het huis. Het kan niets uithalen, maar het kan ook voor een gevoelige verbetering zorgen als de master powerline ergens anders steekt.