Beantwoorden
WBlommaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe powerline adapters opzeggen/binnenbrengen?

Hi all,

 

In oktober vorig jaar ben ik verhuisd en heb ik mijn Telenet-zaken laten overbrengen naar mijn nieuw adres. In mijn nieuw appartement was er echter geen netwerkaansluiting in de ruimte waar ik mijn bureau heb ondergebracht en stelde de installateur die de activatie kwam doen voor om een setje powerline adapters te gebruiken. De eerste paar dagen merkte ik echter al dat ik op bepaalde games redelijk vaak verbinding verlies, soms tot op het punt waar ik meerdere keren kort na elkaar verbinding verlies en uiteindelijk uit het spel wordt gekicked, en dat meerdere momenten op een uur tijd. De momenten waarop het gebeurde zijn volledig willekeurig, alsook de frequentie. Redelijk frustrerend helaas.

 

Ik heb de gebruikelijke dingen geprobeerd zoals:

- Andere poort gebruikt op de modem voor de powerline adapter aan die kant

- Beiden eens gereset

- Beiden uitgetrokken en ingestoken

- Een ander stopcontact in de bureauruimte geprobeerd

- Andere netwerkkabel aan beide kanten geprobeerd

 

Intussen heb ik dus gewoon een netwerkkabel getrokken van mijn bureauruimte naar de plaats waar de modem is gemonteerd. Momenteel ligt die wat lelijk op de vloer maar ik ben van plan deze weg te werken langs de muur/vloer. Ik zou graag de powerline adapters willen uittrekken en opzeggen aangezien ik hier maandelijks huur voor betaal op mijn Telenet-factuur maar ze niet meer gebruik, maar vond niet meteen een pagina in het Mijn Telenet dashboard om dat te doen. Enig idee hoe ik dat proces van opzeg van de powerline adapters kan starten? Ik vermoed dat ik de adapters ergens moet terugbrengen, maar ik heb wel de oorspronkelijke dozen niet meer liggen (de installateur gaf aan dat ik deze niet moest bijhouden), en de Telenet centra zijn volgens mij momenteel ook dicht als ik me niet vergis?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe powerline adapters opzeggen/binnenbrengen?

@WBlommaert  

Je gaat dus naar een Telenet center bij je in de buurt. Je hebt geen afspraak nodig maar wel natuurlijk de maatregelen volgen. 

 

Je powerlines doe je in een karton wat je hebt liggen en dan breng je die daar heen. Ze zullen het nodige doen om de huur te stoppen , jij levert de powerlines in en het is opgelost. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Hoe powerline adapters opzeggen/binnenbrengen?

@WBlommaert Alles klopt wat @patrick37 zegt. Enkel het karton kan je weer naar huis meenemen bij onze plaatselijke Telenetshop 😉.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe powerline adapters opzeggen/binnenbrengen?


@Ex-Netweter  schreef:

@WBlommaert Alles klopt wat @patrick37 zegt. Enkel het karton kan je weer naar huis meenemen bij onze plaatselijke Telenetshop 😉.


Die waar ik ga maken ze geen problemen daarover. Maar dat is nu eenmaal een zaak waar alles netjes sorteren in meerdere containers. 😄



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WBlommaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe powerline adapters opzeggen/binnenbrengen?

Bedankt! Dan zal ik eens op zoek gaan naar een Telenet center hier bij mij in de buurt.

Ex-Netweter
 

Hoe powerline adapters opzeggen/binnenbrengen?


@WBlommaert  schreef:

 Ik zou graag de powerline adapters willen uittrekken en opzeggen aangezien ik hier maandelijks huur voor betaal op mijn Telenet-factuur maar ze niet meer gebruik, maar vond niet meteen een pagina in het Mijn Telenet dashboard om dat te doen. Enig idee hoe ik dat proces van opzeg van de powerline adapters kan starten?


Het eerste stel powerline adapters of WiFi Powerlines zijn gratis.

Als deze op jouw Telenet factuur komen, dan kan je best klacht sturen naar Telenet, en een terugbetaling vragen voor de teveel betaalde huur.

 

En gezien ze gratis zijn (bruikleen), waarom zou je ze terugsturen? Misschien komen ze toch nog eens van pas?

Of inruilen voor een stel met WiFi, zodat je het WiFi bereik in de woning kan verhogen (indien nodig).

WBlommaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe powerline adapters opzeggen/binnenbrengen?

Hi Philippe, dit werd me nooit verteld. Ik betaal dus wel sinds de plaatsing/activatie op mijn nieuw adres huur voor die adapters (zonet nagekeken op mijn facturen sindsdien). Bedankt voor de tip, dit ga ik zeker checken. Indien het eerste setje inderdaad gratis is, dan kan ik deze bijhouden om in een andere ruimte een netwerkverbinding te kunnen bekomen.