Beantwoorden
ReneKylo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi-booster werkt niet op tv en Playstation 3

Beste,

 

Wij hebben sedert 12 dagen een Wi-Fi booster van Telenet geplaatst.

 

Onze modem komt binnen in de woonkamer. Van hieruit gaat er een kabel naar Tv, Digibox, harde schijf en sinds 12 dagen ook een kabel naar onze Wi-Fi booster. 

 

De ontvangende booster hangt max 10 meter verder en doorkruist 2 muren.

 

Op de kamer waar de ontvangende Wi-Fi booster hangt is er een tv en playstation 3 aanwezig. Deze tv en ps3 vinden wel de Wi-Fi maar verbinden er niet mee. 

 

De eerste dagen wel maar verloren dan soms het signaal en sinds vandaag willen ze ook niet meer verbinden.

 

Ik heb de booster verplaatst dichter naar de woonkamer, dacht misschien is het signaal te zwak. Maar dit was niet de oplossing. 

 

Ik heb uiteindelijk de booster terug op de eerste kamer gehangen en een kabel tussen ps3 en booster geplaatst. Nu heeft de ps3 verbinding en kan zoonlief spelen.

 

Maar dit kan natuurlijk geen blijvende oplossing zijn want als hij tv wilt kijken moet hij heel de tijd de kabel omwisselen.

 

Heeft iemand dit probleem ook al eens meegemaakt ? Of weet iemand de oplossing?

 

Andere toestellen zoals laptop, smartphones hebben geen Wi-Fi problemen. Enkel de tv en ps3.

 

Alvast bedankt

 

 

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Wifi-booster werkt niet op tv en Playstation 3

@ReneKylo 

Met een kabel is natuurlijk altijd (veel) beter.

Je kan een switch achter de ontvangende booster plaatsen en daar de TV en de PS3 op aansluiten.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi-booster werkt niet op tv en Playstation 3

Volgens mij heb je geen booster, maar een set powerlines die je in het stopcontact steekt, correct? Wat je kan proberen is je netwerk opsplitsen in 2.4 GHz en 5 GHz. Je kan dat doen via Mijn Telenet. Het makkelijkst is om als netwerknaam bijvoorbeeld te kiezen voor: mijnnetwerk en mijnnetwerk.5GHz.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wifi-booster werkt niet op tv en Playstation 3

@sb 

Ter informatie:

Telenet noemt zijn powerlines (met wifi) Wifi-boosters.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-toestellen-kunnen-je-wifi-bereik-verbeteren/

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi-booster werkt niet op tv en Playstation 3

@Ex-Netweter 

 

Dat weet ik, maar volgens hun logica valt een AP ook onder "booster".


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-booster werkt niet op tv en Playstation 3

@Ex-Netweter 

 

Zoals @sb reeds aanhaalde, in theorie heb je gelijk. Het probleem is dat hetgeen hier zo simpelweg "booster" genoemd wordt door iemand bij Telenet die niet goed wakker was een verzamelnaam is voor drie totaal verschillende dingen:

  1. (WiFi)Powerlines
  2. AP
  3. Repeater

Elk met hun specifieke eigenschappen en problemen.

Daarom vragen wij en raden wij aan om de correcte benaming te gebruiken. Zoniet kun je onmogelijk correct adviseren, of zelfs maar de situatie analyseren. Zo is het.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.