Beantwoorden
Hans60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi-boosters verstoren mijn wifi. Wat nu?

Dag, 

Ik heb wifi boosters van telenet al een tijdje liggen. Ik heb deze onlangs geïnstalleerd op mijn netwerk om een betere wifi te krijgen in de keuken.

Ik merkte op dat mijn vaste PC ook op wifi aangesloten in de woonkamer een heel slechte verbinding had met het internet (kan niet via een UTP aangesloten worden).

De google zoekopdracht lukte nog maar een pagina open ging helemaal niet. In het beste geval opende de pagina wel maar er kwamen geen foto's zichtbaar , b.v. op de vrt nieuws site.

Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen zonder nieuwe wifi boosters te kopen?

Dit is een foto van de boosters:

Schermopname (271).png

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: power boosters verstoren mijn wifi

7 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Wifi-boosters verstoren mijn wifi. Wat nu?

Die boosters zijn al in gebruik, of nog niet ?

en werken, of niet of ... ?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-boosters verstoren mijn wifi. Wat nu?

@Hans60 

Je zou best één netwerk in mijn Telenet op uit zetten. Je zorgt ervoor dat Wifi op 2,4 en 5 GHz een verschillend SSID hebben (ik voeg gewoon het cijfer 5 bij voor Wifi op 5 GHz). Wachtwoord mag gerust hetzelfde zijn. Als je dat gedaan hebt kan je kiezen welke verbinding gemaakt moet worden. De 2,4GHz heeft een groter bereik (is over een grotere afstand voldoende sterk). Het 5 GHz signaal met zijn beperkt bereik is echter sneller.

Om beter advies te geven zou je toch meer informatie moeten geven. Tot waar heb je bedraat netwerk? Tot enkel de HGW (modem) van Telenet of nog verder?  Waar staat uw pc, hoever (hoeveel hindernissen) tussen pc en de de ruimte waar je wel Wifi hebt? ...

 

Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Wifi-boosters verstoren mijn wifi. Wat nu?

Hans60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi-boosters verstoren mijn wifi. Wat nu?

Dag, 

Mijn pc in de woonkamer staat op 5 meter van de router.

Voor dat ik de powerbooster gebruikte ging alles prima.

Na het aansluiten van de powerbooster (in de keuken) kwam er op mijn pc in de woonkamer zogezegd een filter op die sommige websites niet openende of maar half.

De wifi in de keuken werkte wel (deze heb ik wel niet deftig uitgetest), maar enkel wat you-tube liedjes afgespeeld.

Ik heb namelijk betere wifi nodig voor mijn dochter met een beperking om een tablet te bedienen. Vroeger had ze een cassetterecorder met bandjes maar dit toestel werkt maar half meer. 

In de woonkamer werkt de wifi perfect als de powerline NIET is aan gesloten, maar vanaf dat de powerline in zit is het gedaan met de goeie wifi in de woonkamer.

Hans60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi-boosters verstoren mijn wifi. Wat nu?

Meer uitleg in het volgende antwoord.

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Wifi-boosters verstoren mijn wifi. Wat nu?

split SSID draagt niet bij aan betere Wif.

Ja, je kan dan kiezen tussen 5GHz en 2,4GHz en de keuze van het toestel, want is toestel die band kiest, beinvloeden en zo naar 5GHz sturen waar mogelijk, dus in dat opzicht kan je beetje invloed uitoefenen op de gekozen band en "helpen" om het toestel beste band te laten kiezen.

Maar heeft ook nadelen, want er is geen roaming meer, dus bij mobiele toestel kan dat ook een nadeel zijn.

Ik lees in andere reply dat de modem op 5m van de PC staat, dus gebruik van extra Powerline of ander AP lijkt me wat overbodig voor deze ruimte, dus het probleem dat zich stelt lijkt niet direct gelinked aan split SSID.

In laatste update zie ik dat er sprake is van soort van "filter", bepaalde websites die al dan niet nog beschikbaar zijn, maar zie niet in waar een powerline daar ook maar iets kan beinvloeden.  Een powerline is een puur layer 2 toestel die het WiFI signaal opnieuw zal uitsturen, er zit daar geen intelligentie aan boord om iets van URL filtering of andere dingen rond websites blokkeren/toelaten te beinvloeden.  Dus lijkt me eerder toeval dat het insteken vd powerline plots websites gaat blokkeren, probleem moet meer dan waarchijnlijk elders gezocht worden.  Het gebruik van powerline in combinatie met bvb een host die sticky SSID vertoond, dus die blijft hangen aan een bepaald AP/PLC AP, zou dan als effect hebben dat plots de throughput snelheid minder is, wegens "te ver" van AP, maar niet dat bepaalde websites niet meer toegankelijk zouden zijn.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-boosters verstoren mijn wifi. Wat nu?

Er bestaat geen absolute waarheid. Er zijn verschillende factoren die een rol spelen. Een verschillend SSID geven vraagt een klein inspanning en is verder geen kost. Probeer het. Tevreden met her resultaat. Prachtig. Niet tevreden: met een zelfde kleine inspanning kan je terug één SSID instellen. Een factor die, denk ik nog niet gemeld is: hoe is de instelling van de kanalen. Als router en AP of powerline op hetzelfde kanaal zitten, is om problemen vragen.