Beantwoorden
DeWever
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi dekking in de tuin

Beste, we hebben een probleem. Voor biiten, terras en tuin zouden we ook wifi willen. Maar de Telenet booster kunnen we niet gebruiken, is op een ander elektriciteitsnet. Heeft storing op de ganse installatie. 

Is er een oplossing? Nieuwe router die samen kan werken met de bestaande installatie. Kan dit??

Jurgen.

0 Likes
15 reacties
kgielis1
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Safespot WOW, overzichtelijk! Smartlock Alles op zijn plek!

Wifi dekking in de tuin

Er bestaat zoiets als een wifi repeater die je in een stopcontact steekt binnen het bereik van je wifi router en dicht genoeg bij je terras (ergens halverwege dus). Daarmee kan je dus het bereik van je wifi signaal ongeveer verdubbelen.

En voor de knutselaars is er ook nog dit (maar alleen als je een router met externe antenne(s) hebt) :

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/verbeter-je-wifi-signaal-met-een-blikje-bier-video/article-norm... 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi dekking in de tuin

Hoe ga je die router aansluiten. Als je niet met pal kunt werken dan moet je een rechtstreekse UMP kabel leggen. Dan kan je beter de gratis AP afhalen van Telenet. En een repeteren moet je plaatsen waar je meer dan voldoende ontvangst hebt. Anders heeft het ook geen nut. Wat bedoel je met een ander electriciteitsnet? Achter een andere zekeringen kast maar na dezelfde meter. Dan kan het eventueel ook lukken met pwl.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi dekking in de tuin

Ik denk dat je best even de situatie schetst: waar komt de kabel binnen, waar staat de HGW, waar staat de booster, waar wil je juist WiFi, ... Dat maakt het voor anderen wat gemakkelijker om jou te helpen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ClaesOnline
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Wifi dekking in de tuin

Ik denk dat je dan beter gaat kunnen kijken naar Access Points voor buiten.

0 Likes
DeWever
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi dekking in de tuin

Die wifi repeater wreck niet, omdat de keuken een ander kabel is. We hebben dit al geprobeerd en verstoort alle wifi in het ganse huis. Aan telenet ook laten weten en daar zeiden ze hetzelfde

0 Likes
DeWever
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi dekking in de tuin

PWL?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi dekking in de tuin


@DeWever  schreef:

PWL?


In de OP staat:' is op een ander elektriciteitsnet'.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi dekking in de tuin

Kan dit een oplossing zijn?

0 Likes
kgielis1
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Safespot WOW, overzichtelijk! Smartlock Alles op zijn plek!

Wifi dekking in de tuin

Ik vermoed dat hij met ander elektriciteitsnet een andere faze van een 3-fazige aansluiting op het electriciteitsnet bedoelt. Als het ene stopcontact op één faze zit en het andere stopcontact op een andere faze, zal een powerline tussen die twee stopcontacten inderdaad niet werken. Er is misschien wel een ander stopcontact in de buurt (van de router of van de plaats waar je op het internet wil) dat wel op dezelfde faze zit en dat dus wel in aanmerking komt. Even goed naar het aansluitingsschema van je stopcontacten kijken dus.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi dekking in de tuin

De huidige powerlines werken wel als je op een andere fase zit. De huidige powerlines proberen de drie draden (fase, N  en aarding) te gebruiken. Het is ook op deze manier dat ze een hogere snelheid halen.

kgielis1
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Safespot WOW, overzichtelijk! Smartlock Alles op zijn plek!

Wifi dekking in de tuin

Bedankt voor die feedback. Dat wist ik niet, maar vermoedelijk werkt dit dan alleen als er effectief een aarding op beide stopcontacten zit. Dat is in veel woningen nog altijd niet het geval. Als je dit dus wil proberen, doe het dan bij voorkeur met stopcontacten met aarding.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi dekking in de tuin

@DeWever 

Ik heb nog wat rondgekeken op het internet. Via deze interessante site ben ik bij dit product beland.

Op voorwaarde dat je van aan je huis een rechtstreeks visuele verbinding kunt maken tot de omgeving waar je internet wenst, zou je een straalverbinding kunnen tussen huis en tuin en daar ergens nog een lokaal ap. De prijs valt goed mee (subjectieve beoordeling).

0 Likes
DeWever
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi dekking in de tuin

Super, eens kijken. Dank je wel

0 Likes
DeWever
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi dekking in de tuin

God, de keuken is het dichtste bij de tuin, maar is op een andere schakelkast, dus ander net. Als ik in de keuken een inplug en aan de pc ook, dan blokkeert het. Dat is het probleem, ook aan de mensen van telenet gezegd en die hebben idd gezegd dat het klopt. Dat er nog gevallen bekend zijn. 

0 Likes