Beantwoorden
dvaerden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Wifi in tuin, plek wifi booster

Nu eindelijk onze tuin af is, ben ik al snel tot de vaststelling gekomen dat ik geen wifi bereik heb in mijn tuin omdat onze router helemaal vooraan in het huis staat. Op mijn terras nog net, maar enkele meters verder niet meer. Tuin is zo'n 30m diep.
Dus dat wordt een wifi-booster.

 

Wij hebben in alle slaapkamers wel bekabeld netwerk voorzien, maar beneden uiteraard enkel bij de router vermits de tv e.d. daar ook gewoon staan.
Nu vroeg ik me af of ik veel verschil in kwaliteit ga hebben/merken tussen met een powerline tot in de veranda gaan en van daaruit boosten, of gewoon een acces point in één van de slaapkamers aan de achtergevel op de 1ste verdieping.
Ik heb namelijk geen idee wat voor effect die paar meter extra hoogte zouden hebben op mijn signaal.

0 Likes
7 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi in tuin, plek wifi booster

Die extra hoogte zal weinig uitmaken.

Voor mij lijk een extra AP in een kamer in de buurt van een venster de beste oplossing.

Bij powerlines kan je ook vertragingen hebben via uw elektriciteitsnet en die kans is veel kleiner op een UTP verbinding.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi in tuin, plek wifi booster

@dvaerden, Ik ben het eens met @Janneke_Dust voor wat betreft de te kiezen oplossing, namelijk een AP aan een kamervenster dat uitgeeft op de tuin. Ik ben het wel niet eens met zijn stelling dat die paar meter weinig verschil gaan uitmaken: dat doen ze namelijk wel !!

Als ik thuis beneden met "WiFi Analyzer" de beschikbare netwerken scan of ik doe dat op de eerste verdieping: boven heb ik er driemaal zoveel ....

 

Dus: een AP op de eerste verdieping bij een raam dat uitgeeft op de tuin zal zeker en vast het gewenste resultaat opleveren. Wel een goede keuze van kanaal maken, anders gaan beide zenders elkaar storen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi in tuin, plek wifi booster

In een woning zit er een vloer ( meestal gewapend beton) tussen de verdiepen en dit is een groot verschil tov van een raam en de open lucht van een een tuin.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi in tuin, plek wifi booster

@Janneke_Dust,

Zonder in polemiek te willen gaan, ik had het over vreemde netwerken die van buiten binnenkomen. Als ik beneden voor het raam ga staan of ik ga boven aan het raam staan, maakt een zeer groot verschil wat betreft vreemde signalen, dus die van buiten komen (ik heb een vrijstaande woning). Daar speelt mijn betonnen vloer dus geen enkele rol, enkel het hoogteverschil.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi in tuin, plek wifi booster

Blijkbaar een misverstand.

Dat ge boven meer naburige zenders ontvangt is normaal maar deze zullen wel zwak zijn. Het signaal dat de AP verstuurt zal dus veel sterker zijn en niet gestoord worden door de andere. Het signaal van de eigen WiFi toestellen in de tuin zal ook wel voldoende sterk zijn om de andere signalen te overstemmen.

Een Wifi-Analyser is een heel goed hulpmiddel om een weinig gebruikt kanaal te vinden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi in tuin, plek wifi booster

Helemaal akkoord Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Wifi in tuin, plek wifi booster

Als je bekabeld een AP kan aansluiten, altijd doen.

PWL is leuk, maar nog leuker als je het kan vermijden. 😉

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --