Beantwoorden
Steffvh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi-netwerk onzichtbaar op 1 laptop

Beste, 

 

Wij zijn recent verhuisd en hebben een nieuw abonnement op de services van Telenet. Nu kan ik met alle apparaten vlot gebruik maken van het netwerk door gebruik van wifi , behalve vanop de laptop. 

 

Ik heb reeds geprobeerd de drivers en Windows te updaten. De router heropgestart, handmatig het wifi netwerk en wachtwoord ingegeven. Niets lijkt te werken. Ook de netwerk instellingen van de laptop hebben we gereset. 

Iemand die hiermee kan helpen ?

Alvast bedankt

 

 

 

0 Likes
9 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-netwerk onzichtbaar op 1 laptop

@Steffvh 

Een manier om de WIFi van uw laptop te testen (en daarmee ineens na te gaan of het aan de router ligt): maak van uw foon eens een hotspot en log dan in op die hotspot. Als dat wel lukt moeten we verder zoeken. Zoniet is uw WiFi kaart de oorzaak.

Ik veronderstel dat je al eens via UTP geprobeerd hebt en dat dit wel lukt? Wil op zich niks zeggen, dat is een andere netwerkkaart met andere drivers, maar het betekent wel dat uw laptop op zich op een netwerk kan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steffvh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi-netwerk onzichtbaar op 1 laptop

Beste Stefaan, 

 

Alvast bedankt voor het snelle antwoord.

Ik kan verbinden met de hotspot van mijn telefoon, ook kan ik via kabel verbinding maken met mijn netwerk. Ook alle wifi netwerken van de buren zijn zichtbaar. Enkel dat van mij niet, en dan ook nog eens enkel met de laptop in kwestie. 

 

Ik heb via andere fora al vernomen dat het kan liggen aan de driver van mijn laptop die betrekking heeft tot wifi en ik denk deze op een correcte manier te hebben geupdate. 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wifi-netwerk onzichtbaar op 1 laptop

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-netwerk onzichtbaar op 1 laptop

@Steffvh 

Als je op de hotspot van uw foon kan inloggen is uw WIFi netwerkkaart van uw laptop OK. Zoniet zou dat ook niet werken.

Het is wellicht vergezocht, maar ik heb het al eens meegemaakt met een extender: is uw WIFi toevallig in de 5 GHz en op een hoog kanaal? Dan zou het kunnen dat uw WIFi kaart die kanalen niet aankan. Dit omdat een reeks in die hogere kanalen niet overal is toegelaten, bvb in de USA. Uw WiFi op een lager kanaal zetten is dan de oplossing.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi-netwerk onzichtbaar op 1 laptop

Geef eens merk en type van die laptop


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steffvh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi-netwerk onzichtbaar op 1 laptop

Beste, heb bij de modelinstellingen via de Telenet app mijn wifi netwerk op een lager kanaal gezet. Kanaal 6 als ik me niet vergis dit heeft het probleem niet verholpen. Heb nu in de tussentijd van een vriend een Telenet powerlink geleend. Eenmaal deze was aangesloten kon ik via het signaal van de powerlink plots wel verbinding maken. Heb dan zelf een 360° pod besteld via Telenet. Waarop ik opnieuw geen verbinding kon maken met mijn netwerk ... Nu ben ik echt ten eind raad en kan geen logische verklaring vinden voor het probleem ... 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-netwerk onzichtbaar op 1 laptop

@Steffvh 

Je spreekt over kanaal 6. Dat is in de 2,4 GHz. Daar is dat probleem niet van toepassing. Ik had het over de 5 GHz.

Kijk eens na of uw systeem in de 5 GHz verbinding maakt of in de 2,4 GHz. Hetgeen jij schreef zou bvb kunnen betekenen dat die geleende powerlink in een laag 5 GHz kanaal werkt waardoor je plots wel verbinding had. En die nieuwe 360° pod van Telenet zou dan opnieuw in de hogere kanalen werken.

Ik zeg dus niet dat het effectief zo is. Maar het zou wel een verklaring kunnen zijn voor uw probleem.

Kijk dus in de eerste plaats eens na of uw systeem in de 5 GHz of in de 2,4 GHz werkt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steffvh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi-netwerk onzichtbaar op 1 laptop

Beste Stefaan, 

 

De 5ghz verbinding gaat via kanaal 124. Echter kan ik dit kanaal niet aanpassen in mijn Telenet ? 

 

Ik vermoed dat dit kanaal aanpassen misschien kan helpen.. 

Hoe krijg ik hier toegang om dit te veranderen ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-netwerk onzichtbaar op 1 laptop


@Steffvh  schreef:

Beste Stefaan, 

 

De 5ghz verbinding gaat via kanaal 124. Echter kan ik dit kanaal niet aanpassen in mijn Telenet ? 

 

Ik vermoed dat dit kanaal aanpassen misschien kan helpen.. 

Hoe krijg ik hier toegang om dit te veranderen ?


Normaal gezien verander je dat zelf in "mijn telenet". Momenteel dus niet mogelijk bij veel klanten wegens "nieuwe IT omgeving en het is nog niet helemaal in orde" ...

Je zou eens kunnen polsen bij de klantendienst of zij dat voor u kunnen/willen fiksen maar ik heb er eerlijk gezegd mijn twijfels over ...

En inderdaad, kanaal 124 ligt in de reeks die hier wel toegelaten is maar bvb in de US niet. Wanneer uw toestel dus bvb van US makelij is bestaat de kans dat dit kanaal er niet op werkt. Zoals eerder aangehaald heb ik dit zelf voorgehad met een repeater.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes