Beantwoorden
Dutske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Samsung en Telenet Wifree verbindingsproblemen.

Beste forumleden,

Ik heb een Samsung-telefoon en ik kan sinds kort niet meer verbinden met Telenet Wifree. Ik heb al geprobeerd om het netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden, maar het lijkt niet te werken. Ik krijg geen foutmelding, dus ik ben een beetje in de war over wat er aan de hand is. Heeft iemand anders hier problemen mee gehad? Weet iemand waarom dit gebeurt en wat ik kan doen om het op te lossen? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

Alvast bedankt!

0 Likes
7 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Samsung en Telenet Wifree verbindingsproblemen.

@Dutske als je een router van Telenet hebt kan je de Wifree activeren. Als je dit niet doet, lukt het aanloggen op Wifree niet. 

Dit is anders bij een E-router, want deze heeft geen ingebouwde wifi en kan je deze functie ook niet activeren.

Hierbij een link met meer info : https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dutske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Samsung en Telenet Wifree verbindingsproblemen.

Het heeft altijd gewerkt. Sinds een 4tal weken plots niet meer. Niets is veranderd 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Samsung en Telenet Wifree verbindingsproblemen.

Het IT-systeem van Telenet is veranderd.

Misschien eens navragen bij de klantendienst wat er misloopt bij het inloggen op Telenet WiFree.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung en Telenet Wifree verbindingsproblemen.

@kristofDW 

@Dutske als je een router van Telenet hebt kan je de Wifree activeren

Klopt niet helemaal, je hoeft geen router van Telenet te hebben, als je maar een modem van Telenet hebt is voldoende.

Vroeger was dat niet zo, dan moest je effectief een HGW hebben en daarop WiFree aanzetten (onafhankelijk van uw eigen WiFi trouwens). Eigenaars van bvb een eMTA modem konden dus nooit van WIFree gebruik maken omdat zij zelf geen telenet WiFree uitstraalden

Maar dat is al een tijdje aangepast. Nu kunnen ook de klanten die geen Telenet WIFi hebben (en dus geen WiFree kunnen uitstralen), en dat zijn de eigenaars van een eMTA modem of een E-Router, gebruik maken van WiFree. Niet vergeten, je kan nooit gebruik maken van uw eigen WiFree, dat werkt alleen "op een ander" ... De reden van deze aanpassing was dat het niet echt fair was om deze klanten uit te sluiten van WIFree simpelweg omdat zij niet op vrijwillige basis geen WiFree uitzonden. Het was (en is) voor hen gewoon technisch onmogelijk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Samsung en Telenet Wifree verbindingsproblemen.

@StefaanH Inderdaad router en modem gebruiken ze bij Telenet ook door elkaar. Ik ben onlangs een "modem" van Telenet gaan halen en dit was eigenlijk een router.

Op de doos van de nieuwe Router/Modem  F@ST3896LG-TN staat gewoon modem maar eigenlijk is dit gewoon een snelle router 😉.

Deze kan ook geen bridging aan zoals de e-router spijtig genoeg. Een echte "modem" kan je niet meer krijgen.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Samsung en Telenet Wifree verbindingsproblemen.


@kristofDW  schreef:

Ik ben onlangs een "modem" van Telenet gaan halen en dit was eigenlijk een router.

 


Neen, dat is altijd een modem (met ook een routerfunctie ingebouwd).

Als het geen modem was, zou je nooit een internetverbinding kunnen maken met het Telenet-coaxnetwerk.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Samsung en Telenet Wifree verbindingsproblemen.

@Ex-Netweter inderdaad met een eigen router alleen kom je niet ver omdat je moet aangesloten worden op de modem/router van Telenet met een Coax.

Ze noemen het toestel van Telenet inderdaad altijd modem, de ene met routerfunctie en de andere zonder of met MAC-Passtrough. What is the name.

Maar de werking is wel iets anders 😉  Je zal dat wel merken als je je eigen wifi router aansluit 😉 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes