Beantwoorden
WimVDK
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi op powerline uitschakelen

Ik heb dus mijn oude powerlines vervangen door die gratis wifi boosters. Volgens speedtest is snelheid aanzienlijk omhoog gegaan (realiteit in downloaden gaat dat wel uitwijzen)

 

De niet-wifi versie is gekoppeld aan mijn router momenteel en de wifi aan mijn PC. Gezien ik een EIGEN netgear router gebruik, en het wifi signaal op de telenet modem is uitgeschakeld, heb ik hoedanook GEEN behoefte aan dat wifi signaal van die booster. Ik vind het echter niet hoe ik die handel moet uitschakelen.

 

Moet ik dat wifi ding aan de router hangen en dan op IP want nu lukt het niet

 

in mijn telenet mac adres bekeken van de wifi versie, en vergeleken met router in connected devices en die powerline heeft IP 192.168.1.110. Ik raak alleen niet in config om die handel uit te zetten.

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi op powerline uitschakelen

Die wifi boosters werken alleen maar optimaal als je die gebruikt in combinatie met een Telenet modem/router. Niet als je een eigen router hebt of gebruikt. Heb je nu een modem router van Telenet (zo ene met 4 gele poortjes) en dan via powerline verbonden naar je eigen router? Dan had je geen zo'n set nodig.

Is het omdat je ze gratis kreeg dat je ze bent gaan afhalen? De juiste producten op de juiste plaats en in dit geval had je enkel 2 gewone niet Wifi powerlines nodig. In dit geval 2 maal PG-9073



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi op powerline uitschakelen

Op de zijkant is er een klein duwknopje met straalafbeelding en tekst on off.
_____________________________________
In het land der blinden is eenoog koning.

WimVDK
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi op powerline uitschakelen

Technicus moest langskomen omdat oude modem defect was en werd ter plekke vervangen door zo'n nieuwe witte. Nu die er toch was heb ik dan ook gelijk die oude powerlines vervangen omdat 1) die nog 100Gbit waren en 2) die nieuwe gigabit en 3) die nieuwe mijn stekker teruggaven waar die dingen in zaten.

 

2x non-wifi had inderdaad voldoende geweest, maar de enige optie was zo'n wifi set bij mijn weten.

 

En dat het de juiste producten op de juiste plaats waren is ook gebleken. DL snelheid x2 effectief van +- 4MB/sec naar 10-12

0 Likes
WimVDK
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi op powerline uitschakelen

Thx janne_man. Problem fixed 🙂

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wifi op powerline uitschakelen

@WimVDK, super dat het gelukt is! Smiley Erg vrolijk

 

Ik heb @janne_man zijn post alvast als als oplossing aangeduid. Zo vinden anderen die naar hetzelfde op zoek zijn, het antwoord makkelijker terug. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes