Beantwoorden
Kris1977
Professional Beetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Wifi-powerline set

Allen

Mijn Telenet-modem staat op de de zolder. 

Van daaruit ga ik met UTP tot aan mijn tv waar ik een Access-Point heb staan. Ik zou van daaruit een wifi powerline-set willen installeren.

Is dit mogelijk want ik heb de indruk dat het signaal niet wordt doorgegeven naar de ontvanger van de powerline-set.

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

0 Likes
9 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wifi-powerline set

@Kris1977 

En waarom niet starten vanaf de modem?

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kris1977
Professional Beetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Wifi-powerline set

Ik heb dat geprobeerd vanaf de modem maar daar had ik problemen met het electriciteitsnetwerk. Dat is op de zolder allemaal later bijgelegd en daar lukte het niet mee. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wifi-powerline set

@Kris1977 

Al eens geprobeerd of dat set met elkaar praat als je ze in hetzelfde stopcontact steekt?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kris1977
Professional Beetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Wifi-powerline set

Hoe kan ik dat excact doen?

Ik denk dat alle lampjes correct aangaan ....

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wifi-powerline set

@Kris1977 

De powerline adapters praten met elkaar via het electriciteitsnetwerk. Gebruik een verlengdraad met 2 of meer aansluitingen. Steek de adapters naast elkaar. Sluit een adapter aan aan een utp naar modem en de andere naar het toestel. Je kan zelfs de UTP van uw AP gebruiken als test.

Als het werkt mag je naar uw AP kijken. Werkt het dan niet zijn het de adapters. Op voorwaarde dat de kabels die je gebruikt in orde zijn.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kris1977
Professional Beetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Wifi-powerline set

Dat begrijp ik niet zo goed.

Ik heb nu een UTP kabel van de "zender" (het kleinste kastje vd set) dat in het ene stopcontact zit naar het Access-Point en in een ander stopcontact heb ik de ontvanger (het grootste kastje). Alle lampjes op de set branden zoals het blijkbaar moet... 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wifi-powerline set

@Kris1977 

Met welk toestel probeer je een verbinding te maken met het net. Het doel van een powerlineset is niet dat er lampjes branden.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kris1977
Professional Beetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Wifi-powerline set

Ik wil na het Access Point verder gaan met de powerline zodat ik deze kan gebruiken in een stopcontact in de tuin

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wifi-powerline set

@Kris1977 

 

(Zender en ontvanger is niet echt de correcte verwoording maar ik zal het toch even gebruiken voor de duidelijkheid. 🙂 )

 

Om even te verduidelijken:

- UTP kabel gaat van de modem -> access point

- De zender zit in het stopcontact bij de access point en er gaat een UTP kabel van de access point naar de zender.

- De ontvanger zit in je tuin in een stopcontact?

 

Probeer eerst om de ontvanger in een stopcontact dichtbij de zender te steken. Branden alle lampjes correct? Dit kan even duren! (Zie de handleiding, maar normaal zouden ze groen moeten branden) Controleer ook even of je verbinding hebt door een UTP kabel met een laptop te verbinden (indien mogelijk). Vergeet niet je wifi af te zetten.

 

Als alles correct werkt, steek de ontvanger dan op de plek waar je hem graag zou hebben. Als dit niet wilt werken, gaat het waarschijnlijk niet mogelijk zijn door de bekabeling. Mogelijk staan de stopcontacten in de tuin op een andere fase?

 

Het kan ook even duren voordat de powerlines geconfigureerd zijn, zeker het wifi-netwerk. Dus als alle lampjes correct branden wacht dan nog een uur ofzo zodat alles zeker automatisch correct is ingesteld.

 

Lees ook zeker even de faq als iets onduidelijk is.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.