24823
netweters
|
152987
antwoorden
|
20758
vragen
|
Ik heb de gratis powerlines van telenet geïnstalleerd en ondanks dat de status-led groen is heb ik soms geen ontvangst op de slaapkamer waar ik me op maximum 3 meter van de powerline bevind.
Iemand een oplossing voor dit probleem.
Mvg Alain
Opgelost! Ga naar oplossing.
Tablet of smartphone? Sommige merken (oa Apple) schakelen zeer laat over van het ene AP naar het andere. Meestal helpt het met eventjes de Wifi uit e schakelen en opnieuw in te schakelen zodat je op het dichts bijzijnde wordt aangesloten.
Dus de home led brandt groen?
Dan is er waarschijnlijk een probleem met de wifi instellingen?
Misschien staat de single ssid uit,
Zie je enkel de ssid van de modem of zie je nog een AP- ssid staan?
Op de smartphone
Gevonden de ap-ssid
Blijkbaar moest ik hier een wachtwoord invullen wat achterop de powerline staat.
In de handleiding staat nochthans dat alle inloggevens automatisch werden overgenomen en dat je geen verdere stappen moest ondernemen
Beste,
Ja dat klopt maar dan moet de single ssid aan staan onder modeminstellingen (mijn Telenet)
Ik kan die single ssid nergens vinden bij de modeminstellingen
Ja foutje van mij, is een term dat we gebruiken op instal,
Mijn Telenet > wifi passport > modeminstellingen > beveiliging > één wifi netwerk: inschakelen
= Single ssid dus alles wordt 1 wifinetwerk
Top Cru,zonder jou had ik dit nooit gevonden.Al gegoogled hierover maar niks te vinden.
Toch vreemd dat dit niet in de handleiding staat van telenet en dat ze hier niet over communiceren.
Heel hartelijk bedankt
@Ex-Netweter, goed dat @Cru je heeft kunnen helpen! Als je het graag nog eens naleest, kan je hier de info vinden via een klantenservice artikel. Onderaan bij "Instellen lukt niet?".