24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
Hallo!
Misschien dat iemand mij toevallig kan helpen:
Ik heb een Samsung Galaxy S5. De telenet wifi bij mij thuis heeft hier een hele tijd prima op gewerkt, maar nu ineens niet meer. Hij connecteert steeds heel even met het netwerk, en disconnecteert dan meteen, en blijft ook gedisconnecteert.
Mijn laptop werkt nog steeds zonder problemen op mijn thuisnetwerk, en mijn gsm connecteert ook gewoon met andere wifi-netwerken elders. Het probleem lijkt specifiek de verbinding tussen mijn telefoon en mijn thuisnetwerk te zijn.
Ik heb mijn modem al eens heropgestart en mijn wifi paswoord "vergeten" en terug ingegeven, maar het heeft helaas niet mogen helpen.
Heeft er iemand een idee van wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ter info:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1605483
Misschien helpt het
wifi -slimme netwerkwissel uitvinken
Dank je wel voor de tip! 🙂 Jammer genoeg is dat het probleem niet (ik had dit sowieso af staan).
Ik had al eens geprobeerd te googlen wat het probleem kon zijn, en bij de meeste mensen lijkt de wifi steeds aan en uit te gaan, maar bij mij connecteert hij maar voor een seconde en blijft dan definitief uit, of ik mijn 4G nu heb aan staan of niet...
Dag Bjørn, neen, ik heb de app niet geïnstalleerd. Helpt het als ik dat wel doe?
Heb je jouw netwerk al eens "vergeten" én daarna opnieuw proberen te verbinden via de WPS drukknop (op de modem of in Mijn Telenet ) ?
@Ex-Netweter schreef:Dag Bjørn, neen, ik heb de app niet geïnstalleerd. Helpt het als ik dat wel doe?
Het helpt soms,
of het helpt soms juist niet (moest je die app toevallig toch al geinstalleerd hebben)
Soms zijn er ook andere Android apps die proberen je Wifi connectie 'intelligent' te beheren die dit probleem kunnen veroorzaken. Het gaat dan meestal om apps om je batterijverbruik te besparen. In de stijl van Avast battery saver bvb. Die werkt bij ons heel goed maar bij mij geeft die een conflict met een andere app en heb ik ook geen Wifi verbinding. Bij de rest van de familie werkt die heel goed.
@Ex-Netweter schreef:Dag Bjørn, neen, ik heb de app niet geïnstalleerd. Helpt het als ik dat wel doe?
Zie de reactie van @BertXL : er is een kans dat het je probleem oplost, maar in sommige gevallen is de app juist de oorzaak van een probleem. Maar het kan geen kwaad om het even te proberen.
De telenet app bracht geen oplossing, maar je gaf me wel het idee mijn antivirus even af te zetten, en dat bleek de boosdoener te zijn. Hartelijk dank voor je hulp! 🙂
Dank je wel voor je antwoord! Mijn antivirus programma bleek het probleem te zijn. 🙂
Mijn antivirus programma bleek het probleem te zijn, maar dank je wel voor de tip! 🙂
McAfee Mobile Security. Het heeft een tijdje wel gewoon gewerkt, vandaar het niet meteen bij me opgekomen was dat dit het probleem zou kunnen zijn.