Beantwoorden
boho1992
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Wifi valt weg na installatie nieuwe box

Vroeger had ik nooit problemen met mijn all-in internet van Telenet. Sinds gisteren heb ik echter de nieuwste modem (zwart) en valt mijn wifi steeds weg. Gisteren zei de klantendienst me dat “het abo geactiveerd is, maar niet volledig, dus de activatie nog bezig is”. Klopt dat/kan dat?

Ik heb al geprobeerd:

- Coax kabel nog vaster schroeven
- Modem via app en manueel resetten (stopcontact uittrekken)

 

De modem staat op exact dezelfde plek als de vorige, en zelfs als ik er net naast zit valt mijn wifi weg (de modem staat op 1m van de televisie bv, en toch hapert Netflix).

 

Kan het zijn dat deze nog niet (volledig) geactiveerd is, ofzo? Of kan ik nog iets doen?

 

Het valt soms om de 15-30 min weg. Soms pas na 2u. Met home office uiteraard zeker niet ideaal..

Bedankt!

 

 

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Wifi valt weg na installatie nieuwe box

De uitleg van de klantendienst lijkt me vreemd. De meest logische uitleg voor een wegvallend internetsignaal zijn storingen.

Je kan best eens met een laptop rechtstreeks met een netwerkkabel aangesloten op de Telenet-modem testen of er packet loss op je internetverbinding voorkomt.

Packet loss kan je testen met het programma WinMTR: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...

Als je meer dan 5% packet loss op de eerste twee hostnames ( 192.168.0.1 en xx-xx-xx-x.access.telenet.be) hebt, is er een probleem met de Telenet-modem. Heb je tussen de 5% en 50% packet loss verder op het netwerk, dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem ergens op het internet. Als "telenet" in de hostname voorkomt, mag je er van uitgaan dat er een probleem is binnen het Telenet-netwerk.

Als je packet loss vaststelt, moet je de klantendienst vragen om na te kijken of er storingen op de modem voorkomen. In dat geval moeten ze een Telenet-technicus ter plaatse sturen om het probleem te proberen verhelpen.

 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi valt weg na installatie nieuwe box

Hoe ziet er uw netwerk uit. Nieuwe modems zijn gevoeliger voor fouten in het lokale netwerk.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes