Beantwoorden
Emiel1
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi-verbinding valt soms weg

Hey

 

Ik zit met een probleem die al een tijdje aanwezig is.

Het zou heel fijn zijn moest er iemand mij kunnen helpen.

Zie hier het probleem:

Een tijdje geleden hebben we een nieuwe modem geplaatst, doordat we de snelheden niet haalden die we moesten halen.(Aangeraden door Telenet.) Dat probleem werd toen opgelost. Maar nu zitten we met een groter probleem. Als we surfen op computers of gsm's valt soms het internet weg. Het is dan wel nog verbonden met de modem/router maar de internettoegang valt continue weg. Eerst gedacht omdat we met 16 gebruikers zitten waarvan 12 continue internettoegang nodig hebben en dat de modem/router van Telenet dit niet aankan.(blijkbaar kan een Telenet modem/router maar 10gebruikers aan wegens de CPU die er inzit. Zou dan een Acces Point helpen?) Een paar dagen geleden is de interactiviteit van onze digicorder weggevallen. Eerst gedacht dat de kabel niet goed aangesloten was, maar dat verhielp het probleem niet. Dan gedacht dat het probleem kwam omdat het een oude kabel is die maar 100mb/s kan doorlaten. Maar ook dit verhielp het probleem niet. Dan maar besloten om dan even langs te gaan bij een Telenet center voor een andere digicorder. (nog niet gebeurt) Na het probleem vast te stellen ben ik even gaan zoeken op deze site of er mensen waren met hetzelfde probleem. Bij deze werd er vaak geconcludeerd dat de modem vervangen moet worden. Is dit bij dit geval ook zo? Het is nog maar een nieuwe modem.( Dat zou dan ook misschien het wifi probleem ook oplossen.) 

 

Iemand die kan helpen? Nu in tijden van live-lessen enzovoort is het wel nog dringend.

Het probleem is waarschijnlijk ingewikkeld.

 

Met vriendelijke groeten

Emiel 

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Verbinding valt weg

0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi-verbinding valt soms weg

@Emiel1 Als je de instellingen van je router standaard hebt staan en je hebt geen eigen router of AP, zou dit normaal gezien geen probleem mogen geven. 

Op het moment van uitval, moet je eens kijken dat al je lichtjes branden op je router. Misschien doet deze een herstart en moet dan vervangen worden. De kabel naar je digirecorder die aangesloten is voor interactiviteit loopt normaal gezien ook naar je router van Telenet. Dus denk eerder dat het een soort herstart is dat de router doet. De toestellen blijven dan soms wel verbonden maar de connectie tot het internet is dan verbroken. 

Hou ons op de hoogte dat de ledjes al dan niet branden bij problemen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-verbinding valt soms weg

@Emiel1 

Probeer eerst eens om één netwerk uit te zetten op Mijn Telenet en verander tevens één SSID (ik verander dat van het 5 GHz signaal door er een cijfer 5 aan toe te voegen). Beiden mogen hetzelfde wachtwoord hebben.

 

Hierna kan je vaststellen of het op beide frequenties nog voorkomt of enkel op één (de  GHz?).

Als het probleem blijft op de 5 GHz en de kanaalkeuze van 5 GHz staat op automatisch, verander die dan in één van de vier laagste kanalen.

0 Likes
Emiel1
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi-verbinding valt soms weg

Enkel het wit lichtje blijft branden voor de rest verandert er niks. Tenzij dat hij snel terug opstart dat ik het niet merk.

0 Likes