Beantwoorden
Pascal1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Dat loopt vlotjes.

Wifi versterker beschikbaar zonder kabels?

Zijn er ook wifi versterkers zonder kabels waar er zelfs een route inzit en die je huidige signalen opvangen en versterken 

 

Titel gewijzigd door JordivdK (mod) | Vorige titel: Wifi

0 Likes
4 reacties
b003042
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Happy New Year! Tien op tien! Handje vol!

Wifi versterker beschikbaar zonder kabels?

Zelf heb ik geen weet van dergelijke toestellen maar ik zou de beide toch altijd uit elkaar houden.  Router aan de ene kant en (draadloze) repeaters aan de andere kant.  Waarom zou je de beide functies in één toestel willen combineren ?  

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi versterker beschikbaar zonder kabels?

De meeste mesh routers doen exact dat; ze zijn router (met geintegreerd NAT) en werken als access-point. Andere access-points verbinden zich dan wireless met deze master.

Deze wifi mesh-techniek is op zich niet verkeerd. Ik vind het wel storend dat het gecombineerd is met de router functie, waardoor je meestal als gevolg een dubbel-NAT setup zult hebben.

 

PS. De master / router is bekabeld, en verbind je dan met de Telenet HGW. De overige AP's hoeven niet bekabeld te zijn, zolang ze een ander AP kunnen 'zien' via wifi.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wifi versterker beschikbaar zonder kabels?


@b003042  schreef:

Zelf heb ik geen weet van dergelijke toestellen maar ik zou de beide toch altijd uit elkaar houden.  Router aan de ene kant en (draadloze) repeaters aan de andere kant.  Waarom zou je de beide functies in één toestel willen combineren ?  

En waarom niet.

 

Een router verbindt 2 netwerken: je hebt een WAN kant, en een LAN kant, die staan los van mekaar.

 

De WAN kan een coax zijn, DSL, fiber,  ethernet, 4G of een Wifi cliënt.

 

De LAN kant kan ethernet zijn, of Wifi.

 

Mijn Fritz!Box kan zich perfect inloggen op een Wifi SSID (als Wifi cliënt) en dat signaal verdelen (routen) naar lokale ethernet poorten en Wifi (met een ander SSID).

 

Met een Nanostation kan dat ook: je kan bijvoorbeeld inloggen op een Telenet WiFree Hotspot, en dit verder  verdelen met een lokale SSID ..

 

Het bestaat dus wel, en soms zinvol.

 

Pascal1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Dat loopt vlotjes.

Wifi versterker beschikbaar zonder kabels?

Een wirless wifi versterker stopcontact bijvoorbeeld van jc swifi of andere merken zou ik aanschaffen. Powerlines en accespoint helpen hier niet 

0 Likes