Beantwoorden
VHG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi werkt niet in living ondanks plaatsen van booster

De modem van Telenet (wit-beige)geeft een zwak wifi signaal in de living. Ik plaatste de powerlinebooster aangeboden door Telenet  via de elektriciteitsbekabeling (stopcontact) in de living maar dat geeft geen afdoende resultaat. Het wifi-signaal in de living blijft heel zwak en onvoldoende om een verbinding op te zetten via smartphone. Er stond oorspronkelijk een WRT54GL linksys broadband router in één van de kamers boven de living en dan werkte het wel. Deze WRT54GL is echter defect ( alle lichtjes branden continu onmiddellijk bij plaatsen in het stopcontact-reset enz. helpt niet). Ik weet echter niet van wie de WRT54GL is. Is dat oorspronkelijk geplaatst van Telenet over later bijgezet, het is mij onbekend. Ik probeer een oude router als acces point bij te plaatsen in de plaats van de WRT54GL maar ik weet niet goed hoe ik dat best kan doen om gewoon even te testen of het dan beter werkt. Blijft de vraag waarom het niet werkt in de living met het plaatsen van de powerbooster. Is er iemand die raad weet?

0 Likes
8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi werkt niet in living ondanks plaatsen van booster

Heb je nog andere powerlines in gebruik?

Geven de lampjes op de powerline aan dat deze verbinding heeft?

Zijn de stopcontacten in de buurt van de HWG aangeloten via dezelfde differentiaal schakelaar als de stopcontacten in de living ?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi werkt niet in living ondanks plaatsen van booster

Welke stroom krijg je van je electriteitsverdeler?

  • 230 volt (ook gekend als 220)
  • 300 volt (driefasig, ook gekend als 270)
  • 3 x 230 volt 

Hebben de beide stopcontacten, waar de twee powerlines insteken, een aarding?

Is de niet wifi powerline goed verbonden met de HGW? Kan je de netwerkkabel uittrekken zonder het lipje in te drukken?

 

0 Likes
VHG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi werkt niet in living ondanks plaatsen van booster

Ja, er is maar één differentiaal schakelaar. Lampjes werken normaal. Ja, wel nog andere powerlines.

0 Likes
VHG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi werkt niet in living ondanks plaatsen van booster

Alle stopcontacten hebben aarding. Kabels zitten vast als er aan getrokken wordt.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wifi werkt niet in living ondanks plaatsen van booster


@VHG  schreef:

Ja, er is maar één differentiaal schakelaar. Lampjes werken normaal. Ja, wel nog andere powerlines.


Het signaal van de andere set powerlines kan je nieuwe powerline-set storen waardoor die niet functioneert.
Ik zou aanraden om het gebruik van powerline te beperken en waar mogelijk je toestellen aan te sluiten via netwerkkabel (UTP) of een bekabeld Wifi-toegangspunt.

0 Likes
VHG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wifi werkt niet in living ondanks plaatsen van booster

Bedoelt u een bijgeplaatste acces point zoals WRT54GL linksys die er voorheen stond?

Vraagje daarover: als ik een router bij plaats als acces point ingesteld (dhcp af), welk ip-adres moet ik die geven?

Ik bekeek de aangesloten toestellen via mijn Telenet maar zie op de powerline geen aangesloten toestel hoewel de RJ45 van de pc daar op verbonden is...

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi werkt niet in living ondanks plaatsen van booster

Als ge verschillende powerlines gebruikt is de kans groot dat ze elkaar storen.

Als ge meerdere powerlines wil gebruiken dan zet je één master aan de kant van de HWG en 2 of meer clients op de gewenste plaatsen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi werkt niet in living ondanks plaatsen van booster

@VHG Heb je al eens geprobeerd om een kabel in de booster te steken om te zien dat je daar internet hebt op die booster ? 

Neem anders eens een kijkje op volgende site voor meer info : https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-wifi-boosters-van-telenet/

Daar kan je dan aanduiden welke dat jij gebruikt en hoe je deze moet installeren. 

Vermits je al een set hebt is deze de uitbreiding. Je moet deze dan toevoegen in het powerline netwerk. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes