24748
netweters
|
152264
antwoorden
|
20686
vragen
|
Mijn wifi werkt al een hele tijd zeer traag. Hieronder de resultaten van de speedtest waar ik meestal met mijn laptop werk. Indien ik met mijn laptop naast de modem ga staan, kom ik nog maar aan een downloadspeed van 30 Mbps. Wanneer ik mijn laptop via ethernet aansluit, werkt het perfect, dan kom ik aan eendownloadspeed van 100Mbps. Ik heb al vanalles geprobeerd om de snelheid op te drijven (nieuwste drivers downloaden, laptop volledig virusvrij gemaakt, commando ip release en renew,...). Ik heb het probleem ook op mijn andere laptop. De downloadsnelheid is ook heel wispelturig. Soms piekt het tot 50 Mbps, terwijl het even later weer bijvoorbeeld rond de 5 Mbps ligt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als ge met een bandbreedte van 20Mhz werkt in de 2 ,4 Ghz band is dit de de norale max snelheid.
Als ge hogere snelheden wil halen werk je met een bandbreedte van 40 Mhz en liefst in de 5 Ghz band.
Bedankt voor het antwoord!! Hoe moet je de bandbreedte wijzigen naar 40 Mhz? Is dit via Mijn Telenet?
Kun je dit eens doen?
Hier het resultaat van de wifiscanner. Ik het de bandbreedte eens op automatisch gezet en op 5 GHZ gezet, maar dan werkt de wifi nog slechter, dan vallen mijn webpagina`s constant weg.
Kun je via Mijn Telenet onder draadloze instellingen -> signaal -> kanaal
Het kanaal op 11 zetten?
Maar ik denk dat het aan je laptop ligt. Heb je een ander apparaat om je wifi te testen?
Kan je ook eens het model van je laptop doorgeven? Dan zoek ik een nieuwe driver voor je.
Ik heb het eens uitgetest met de laptop van mijn werk en daar is de snelheid van de wifi ook zeer wispelturig, het ene moment is het nog 25 MBps en het andere moment 14. Hieronder de output van de speedtest. Hier is het merkt en model van mijn thuis laptop; X-Book 14M59 GTX850 (merk= BTO).
Dit heb ik al eens geprobeerd, maar dan werkt het juist trager. Momenteel staan ze op automatisch en die werken nog het beste.
Weetje welke wifi adapter je hebt? Ik kan dat niet vinden.
Dit kan je zo vinden: druk tegelijk op windows+R (de Windows toets en de R toets)
Typ daar in cmd en druk op uitvoeren.
Dan zie een zwart scherm met witte letters. Tip: "ipconfig /all" en druk op enter
Daar zul je je wifi adapter tussen vinden meestal Intel, Realtek of broadcom.
Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260. Ik heb deze pas geüpdatet via de website waar ik mijn laptop besteld heb.
Ik heb dezelfde 🙂 en heb er al veel problemen me gehad...
Maar installeer de nieuwste versie van de Intel site.
Ik ga ervan uit dat je 64 bit hebt
Dit is de driver voor Windows 10 versie 18.40
Bedankt voor de link, ik zal het eens installeren. Sinds de upgrade naar Windows 10 heb ik al heel veel problemen gehad en de modem staat nog eens ingebouwd in een kast en dat blokt ook al zeer veel signalen af, dus ik overweeg een powerline adapter, maar ik vind ze redelijk duur, zeker als je er eentje wil waar je nog een stekker kunt insteken.
€38,99 op Amazon.de 🙂
Maar best eerst eens die driver proberen en kijken of dat het verbeterd.
Je kan ook je modem eens gaan omwisselen want je zegt dat je op de laptop van je werk ook schommelt? Kun je het ook eens testen met een gsm/tablet?
Momenteel werkt het internet vrij vlot. Ik heb eens de speedtest met mijn smartphone gedaan en daar kom ik aan een downloadspeed van 17 Mbps.