Beantwoorden
Garnizoen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi zeer onstabiel - Wigo Home S

Ik heb een Wigo home S abonnement.

Internetsnelheid gaat dus maximaal tot 150 Mbps.

 

Ik heb de laatste tijd wat internet-/modemproblemen gehad. ( connectie problemen )

Deze lijken van de baan. Sindsdien ben ik wel mijn internetsnelheid aan het opvolgen via https://speedtest.telenet.be

 

Mijn telenet modem

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

hangt in de berging, net naast mijn woonkamer. ( gelijkvloers )

Op het ene moment meet ik in de woonkamer +/- 141 Mbps op het andere moment +/- 41 Mbps.

Van zodra ik op pakweg 41 Mpbs geraak ik blijkbaar niet meer terug naar 141 Mbps.

Computer of modem opstarten is de enige oplossing.

Het jammere is dat ik veel meer 41 Mbps heb dat 141 Mbps ...

 

Ik kom op dit resultaat met 2 verschillende laptops en 1 tablet. 

Afgelopen week heb ik op verschillende dagen getest.

 

Indien ik mijn laptop met de ethernetkabel rechtstreeks op de modem aansluit kom ik steeds rond de 141 Mbps uit.

 

Is er een probleem met mijn modem of moet ik ermee leren leven? 🙂

 

Alvast bedankt voor jullie inzichten

 

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi zeer onstabiel - Wigo Home S

@Garnizoen  je zou al eens kunnen proberen om je wifi kanaal aan te passen naar kanaal 1 , 3 of 11? Dan alles te bewaren en zien of je een verbetering hebt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi zeer onstabiel - Wigo Home S

Zou het kunnen dat je de ene keer verbonden bent met de AP in de 2.4GHz band en de andere keer met de 5 GHz band.

Geef deze 2 AP's eens een verschillende naam in "Mijn Telenet" en doe dan de test op de 2 AP's


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Wifi zeer onstabiel - Wigo Home S

Ik zou beginnen met je in mijn telenet één netwerk uit te schakelen. Vervolgens geef je de 2.4 en de 5 ghz een andere naam. Het lijkt me aan je snelheden te zien dat je toestellen om een of andere reden telkens op de 2.4 ghz gaan verbinden. Als je ze ze beide een andere naam geeft heb je een duidelijk beeld waarop je verbonden bent. En op de 5 ghz zou je toch +- de snelheden van je abbo moeten kunnen (blijven) halen.

0 Likes
Garnizoen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi zeer onstabiel - Wigo Home S

Bedankt voor jullie snelle antwoorden.

 

@Patrick37.   

 

Wifi kanaal staat op 11.

 

@Janneke_Dust & @Cos_95 

 

Het is de eerste keer dat ik de geavanceerde instellingen van mijn telenet ingedoken ben.

Het veranderen van naam van 2.4 ghz en 5 ghz heb ik niet kunnnen vinden hoe dat te doen.

 

Ik heb mijn instellingen van 2.4 & 5 Ghz kunnen wijzigen naar alleen 5 ghz.

 

Is dit verstandig om te doen? ( want dit hebben jullie in 1ste instantie niet aangeraden om te doen.

 

Op dit moment werkt het internet op verschillende laptops +100 mpbs. Dat is op dit moment prima.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi zeer onstabiel - Wigo Home S

@Garnizoen 

 

Als je enkel 5 GHz operationeel hebt en je gebruikt enkel toestellen die 5 GHz aankunnen heb je geen probleem. Zolang je niet te ver weg gaat of teveel muren hebt.

 

Zoniet kun je best 2,4 GHz ook weer inschakelen maar met een apart SSID. Zo kan je switchen wanneer de 5 GHz te zwak wordt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Wifi zeer onstabiel - Wigo Home S

Dat hangt vooral van je toestellen af, als al je toestellen 5 ghz ondersteunen zal je geen problemen hebben, maar oudere toestellen, printers ondersteunen dikwijls enkel de 2.4 ghz.  Als je deze uitschakeld ga je die toestellen niet meer op je wifi krijgen aangezien deze de 5 ghz niet gaan kunnen zien. Dus ik zou de 2.4 ghz wel nog laten uitsturen onder een andere naam dan de 5 ghz.

 

Je gaat naar modem details, dan naar onder scrollen tot je het volgende ziet staan: netwerkinstellingen en wifi wachtwoord. Vervolgens eerst 'een wifi netwerk' uitschakelen. Daarna zou je de 2.4 en de 5 ghz moeten kunnen hernoemen. Als je enkel de 2.4 ghz een andere naam geeft en de 5 ghz behoudt zoals het nu is hoef je zelfs je toestellen die werken op de 5 ghz niet opnieuw te verbinden.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi zeer onstabiel - Wigo Home S

Zo kom je aan deze instellingen met "Mijn Telenet":

 

20201122-1856-Screen Shot.JPG

 

20201122-1859-Screen Shot.JPG


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.