Beantwoorden
KevinDBM
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Nieuwe TV-theek? On a roll... Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Wispelturig wifi signaal

Het wifi signaal maakt vreemde sprongen op een beperkte oppervlakte (20m²). Mijn laptop pakt niet altijd het signaal op, dan plots wel met slechte kwaliteit en iets later valt het soms weg. Niet altijd in die volgorde ... soms is er helemaal geen probleem.

 

Smartphone heeft nooit problemen, pas op 5m afstand van de modem, dan doet hij hetzelfde als de laptop. Tablet heeft helemaal geen probleem.

 

Instellingen staan op standaard zoals installatie van Telenet. Snelheidstest door installateur. Bedraad op PC is perfect.

 

Dichtbebouwde omgeving met enorm veel Telenet klanten. Kanaal toch zelf kiezen ipv automatisch? Komt die wispelturigheid door het automatisch switchen tussen 2.4 en 5Ghz van laptop en/of smartphone? of toch eens naar de klantendienst bellen?

 

Hartelijk dank

Internet en TV: Fiber 200 - Play More + Sports
0 Likes
7 reacties
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Wispelturig wifi signaal

Als je kan kies voor de 5 ghz band. En zet die vast op een bepaald kanaal. 1, 6 en 11 zijn de beste janken voor de 2.4 Ghz vandaag. 

Je kan met speciale programma's  zien hoe de wifi in je omgeving is. Insider vb

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wispelturig wifi signaal

Zoals Tom_Acke zei probeer zoveel mogelijk 5Ghz te gebruiken (het kanz zijn dat die dezelfde naam hebben dan kan je het best het 5 GHz signaal van naam veranderen zodat je zeker weet dat je daarmee verbonden hebt.

Mogelijk ondersteunt je laptop geen 5 GHz.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KevinDBM
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Nieuwe TV-theek? On a roll... Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Wispelturig wifi signaal

Bedankt voor jullie antwoord! Ik probeer de oplossing uit en geef achteraf feedback.

Internet en TV: Fiber 200 - Play More + Sports
0 Likes
KevinDBM
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Nieuwe TV-theek? On a roll... Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Wispelturig wifi signaal

Voor 2,4Ghz ipv automatisch op kanaal 6, dat lukt inderdaad beter. Echter nog niet volledige sterkte op 1m van modem, in tegenstelling tot 2 andere homespots in de buurt. Ik zoek nog een alternatief kanaal. Smartphone kiest voor 5Ghz, dan zet ik beiden op een andere naam, zoals jullie hebben voorgesteld.

 

Dank!

Internet en TV: Fiber 200 - Play More + Sports
0 Likes
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Wispelturig wifi signaal

Even ingrijpen:

De 5GHz een andere naam geven zal ervoor zorgen dat jouw smartphone minder snel naar de 5GHz zal overschakelen.

Als je nu geen problemen hebt met je tablet, laat je die namen best staan.

 

Bovenstaande raadgevingen (aparte naam voor beide banden) mogen enkel dienen om te testen!

OF als de 2.4GHz band zwaar verzadigd of verstoord is, dit laatste lijkt mij uit je feedback niet het geval.

In dat geval schakel je de 2.4GHz dan best gewoon uit ('t is hard, maar wel het beste in die extreme gevallen).

 

Het is enkel jouw laptop die moeite heeft, op de 2.4GHz. De juiste oplossing is er dus voor zorgen dat ook die op de 5GHz kan connecteren.

De naam aanpassen zal voor jouw laptop geen oplossing bieden.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wispelturig wifi signaal


@Gianni schreef:

Even ingrijpen:

De 5GHz een andere naam geven zal ervoor zorgen dat jouw smartphone minder snel naar de 5GHz zal overschakelen.

Als je nu geen problemen hebt met je smartphone, laat je die namen best staan.

 

Bovenstaande raadgevingen (aparte naam voor beide banden) mogen enkel dienen om te testen!

OF als de 2.4GHz band zwaar verzadigd of verstoord is, dit laatste lijkt mij uit je feedback niet het geval.

I


Je 5 Ghz signaal een andere naam geven zorgt ervoor dat je bewust kiest voor dat kanaal wat in regel minder problemen geeft. Sommige toestellen gaan anders hoppen van het ene signaal naar het andere wat ook de kwaliteit niet ten goede komt.

Een andere naam geven zou een regel moeten zijn.

Heb je een toestel die 5 Ghz aankan gebruik dat dan bewust en je zal het verschil wel merken.

Enig nadeel: de afstand verminderd, hoe langer de golven hoe minder afstand je kan overbruggen.

Apple bijvoorbeeld kiest altijd voor de 5 Ghz band en hopt niet.

Het is tenslotte maar eenmaal dat je dit kiest de volgende keer gaat je toestel automatisch naar deze SSID gaan.

 

k heb beiden staan. Mijn Ipad neemt altijd de 5 Ghz band omdat ik daar de 1e maal op ingelogd ben, op mijn werk ook. Mijn oude laptop kan alleen 2.4 Ghz aan dus die ziet alleen maar die frequentie en logt daar op in.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KevinDBM
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Nieuwe TV-theek? On a roll... Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Wispelturig wifi signaal

Beiden een andere naam geven lukt voor de smartphone en tablet die kunnen aanmelden op de 5, dit werkt pefect. De laptop kan inderdaad alleen maar op 2.4. Dit signaal blijft echter zeer slecht, het kanaal op 1 of 6 plaatsen heeft niet geholpen.

Internet en TV: Fiber 200 - Play More + Sports
0 Likes