Beantwoorden
Kuoi
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Zelfde wifi ssid nodig in stacaravan. Hoe doe ik dit?

Ik ga nu een s/ftp cat7 kabel naar mijn tuinhuis leggen die op 40 meter afstand ligt.

Hoe krijg ik daar ethernet en dezelfde wifi ssid van mijn huismodem van telenet.

Vraag ik extra modem of router of gaat dit ook via hum mesh systeem.

Dus basis mesh aan mijn modem en in de stacaravan een mesh die aangesloten is op een hub zodat ik kabel heb op de mesh en op mijn tv  in de stacaravan.

Dus samengevat .. de kabel is natuurlijk geen probleem maar hoe krijg ik dezelfde wifi op een 'simpele' manier in de stacaravan 

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Zelfde wifi ssid in stacaravan

2 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 De nieuwe Einstein! Krak

@Kuoi Met een mesh-systeem zet je de router in huis, die een SSID uitzendt. Als je een kabel naar je tuinhuis legt, kun je daar een bekabelde mesh satelliet plaatsen. Zo heb je automatisch een (bekabelde) backhaul en komt je wifi in het tuinhuis met dezelfde SSID als in je huis.

Je kunt natuurlijk ook een access point plaatsen en dit dezelfde SSID en hetzelfde wachtwoord geven, maar dan beschik je niet over de mesh functionaliteiten.

Dat is een keuze dat je moet maken.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TheManagement
Freshman Weetjesweter
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Klopt, de vraag is of de wifi enkel moet dienen IN het tuinhuis of ook rondom het tuinhuis en misschien een stukje van de tuin ofzo.   Indien enkel IN het tuinhuis dan kan er  prima zonder mesh gewerkt worden, gewoon met een bekabeld APtje met dezelfde SSID inderdaad.     Maar wanneer @Kuoi graag door de tuin wandelt terwijl hij bv een Videocall in Whatsapp doet is en Mesh oplossing toch deugdelijker.