Beantwoorden
Fredje1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Zelfinstallatie 360° Pods en modem lukt niet

Voor de 3de maal probeer ik nu de nieuwe modem 360° te installeren, maar ik krijg geen verbinding.

Ik heb nu eerst alle mogelijke powerboosters, etc. weggehaald, heb geïnstalleerd zoals het moet (eerst coaxkabel, dan de rest), maar ook na 15 min krijg ik in de app bericht dat installatie niet gelukt is. Ik word er moedeloos van.

Als ik ga kijken naar modem zelf zie ik nochtans een voortdurend wit licht, wat toch zou moeten inhouden dat wifi werkt. Nochtans nergens iets terug te vinden en steeds foutmelding op app.

Ik heb modem nu opnieuw uitgezet en na een half minuutje opgestart, maar ook weer zonder gevolg.

Snap het niet. Vorige modems en uitbreidingen altijd zonder enige probleem kunnen installeren.

Bedankt voor feedback.

 

F.V.

 

Titel gewijzigd door Anissa (mod) | Vorige titel: installatie modem

8 reacties
Ex-Netweter
 

Zelfinstallatie 360° Pods en modem lukt niet

De nieuwe modem gebruikt andere coaxkabelfrequenties die storingsgevoeliger zijn.

Je coaxkabelaansluiting moet dus perfect in orde zijn:

  • rechtstreekse coaxkabel vanaf de straat naar je netwerkverdeler (NIU)
  • korte PVC6/TRI6 coaxkabel met F-connectoren vanaf de CM-poort van de netwerkverdeler naar je modem
  • F-connectoren goed vastdraaien op netwerkverdeler en modem

Je vraagt best hulp aan de Telenet-klantendienst als de installatie niet lukt.

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Zelfinstallatie 360° Pods en modem lukt niet

en is het enkel de wifi die niet werkt, wired al eens getest?

Fredje1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Zelfinstallatie 360° Pods en modem lukt niet

Bedankt voor je feedback. Die coaxkabel heb ik ondertussen al een tiental jaar en er zijn toch al verschillende modems gepasseerd.

De kans is groot dat daar het probleem zal zitten. Bij het installeren van mijn oude modem (de witte box) heb ik geen enkel probleem en binnen het kwartier weer wifi.

Ik heb dan maar een formulier ingevuld met vraag om een installateur te sturen. Ik ben full client (one up met 5 sim-kaarten, vaste lijn, internet, tv, ...) met tal van uitbreidingen, dus ik hoop (zal wel een ijdele hoop zijn) dat deze installateur niets zal aanrekenen (heb ook een nieuwe modem & 3 pods ontvangen).

Ik laat u nog iets weten.

Mvg,

FV

Fredje1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Zelfinstallatie 360° Pods en modem lukt niet

Dank voor feedback. 'Bedraad' heb ik effectief internet.

Mvg,

FV

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Zelfinstallatie 360° Pods en modem lukt niet

ok

Maar je ziet dus helemaal geen SSID in de lucht, juist ?

In dat geval vrees ik dat het een provisionerings issue is en ... dat de WiFi radio(s) gewoon uit werd(en) gezet op uw config.

Lijkt me easy check via de klantendienst, om gewoon al eens na te gaan of de wifi radio wel aanstaat.  Sinds intro van de 360 pods is er geen split ssid etc meer mogelijk, dus misschien zo iets fout gelopen ... zou dat in eerste instantie alvast gewoon ff laten checken, teneinde simpel ding uit te rulen.

Fredje1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Zelfinstallatie 360° Pods en modem lukt niet

Dank voor feedback. Dacht men aanvankelijk ook dus ik het zonet het MAC-adres van modem doorgegeven om hem te laten provisioneren. Blijkt toch nog een ander probleem te zijn. Ze zijn ermee bezig.

Misschien toch de coax-kabel? Ach, ik heb er vertrouwen in, kan blijven werken via hotspot van mijn telefoon en ben content van de service. 1 dag na invullen formulier al een telefoon, vanmorgen onmiddellijk binnengeraakt op technische dienst en mensen die onmiddellijk bezig zijn het probleem op te lossen.

Als het goed is mag het ook gezegd worden.

FV

BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Zelfinstallatie 360° Pods en modem lukt niet

Prima!!

Littlebugger
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Zelfinstallatie 360° Pods en modem lukt niet

Mag ik vragen hoe ze het opgelost hebben? Ik heb hier vandaag de nieuwste modem geïnstalleerd met de pods die we al hadden. En ja hoor dikke pech. Er is geen wifi signaal ?! Je ziet de pods en alles via mijn Telenet op de gsm maar geen wifi. Enkel maakt de laptop gewag van een verborgen netwerk. De gsm vind dit al helemaal niet . En daardoor zenden de pods volgens mij ook geen wifi uit.