Beantwoorden
Daveee
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Zwakke wifi-beveiliging op tablet

Volgens de tablet die ik gebruik heb ik plots een zwakke wifi beveiliging. Vervolgens wordt me aangeraden de router te re configureren. God weet goe ik zoiets moet doen… 

Echter als ik op mijn laptop naar de wifi verbinding ga kijken is mijn wifi wel goed beveiligd.

Hoe kan het ene toestal zwak beveiligd zijn en het andere niet via diezelfde wifi verbinding?

Het probleem is begonnen eergisteren toen de wifi verbinding rond 01u snachts wegviel gedurende een klein half uurtje, allicht werd er een automatische update gedaan op de modem dit gebeurt wel vaker rond dat uur. Nadien had ik dus plots zogezegd een zwakke beveiliging maar enkel op de tablet die ik op dat moment gebruikte en niet op de laptop.

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Zwakke beveiliging

 

4 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Zwakke wifi-beveiliging op tablet

Graag wat info over uw opstelling.

Is het een modem, welke type ?

Gebruik je extra wifi Access Points en/of powerlines?

 

Probleem zou kunnen te maken hebben met de security settings op je Access Points, als er bvb eentje op WPA2-PSK staat, de gadviseerde security mode en (een) andere op WPA/WPA2-PSK compatibility mode, dan kan dat problemen of dergelijke boodschappen geven op bepaalde toestellen.  Kan ook na een nightly upgrade of reboot gebeuren, omdat je device dan ofwel opnieuw associeert met een AP of modem na de boot ofwel op andere AP eerst probeert te associeren.

Maar er zal wat meer info nodig zijn  om beetje beter zicht te krijgen op de situatie.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zwakke wifi-beveiliging op tablet

Welke app meld je dat je een zwakke wifi verbinding hebt?

Welke app geeft een advies om een router te herconfigureren?

 

Daveee
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Zwakke wifi-beveiliging op tablet

Ik zal proberen wat meer info te geven later maar ik kan al wel met zekerheid zeggen dat ik geen access point heb of powerlines. De modem is rechtstreeks verbonden met een digibox zodat die interactief is en voor de rest heb ik dus via wifi verbinding op gsm, laptop en tablet en nog een andere huisbewoner zijn tablet.

Het enige toestel met “zwakke beveiliging” is de tablet die ik zelf gebruik de andere toestellen geven geen probleem. Dit probleem kwam plots na een nachtelijke update op de modem.

 

Daveee
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Zwakke wifi-beveiliging op tablet

Ik heb net op mijn telenet gecheckt er staat wpa2 psk bij beveiligingsprotocol, dat is toch gewoon dik in orde? Dus ja waarom er op mijn tablet bij wifi verbinding zwakke beveiliging staat is een raadsel. Ik vermoed dat dit gewoon een foutje is zonder dat ik echt gevaar loop.