Beantwoorden
shymalea
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

beveiliging netwerk

Welke beveiliging moet ik instellen thuis ,openbaar of particulier?Ik wil gewoon zeker zyn dat buren enz niet ziet wat ik bezoek,of bankgegevens ziet.En welk netwerk is beste ethernet of wifi ?

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

beveiliging netwerk

Thuis zet je sowieso, particulier. Buren kunnen niet op je wifi netwerk als je dit goed hebt beveiligd met een goed paswoord. Ethernet (bekabeld) is zeker een stuk veiliger want ze moeten effectief al een fysieke connectie maken op je ethernet netwerk en ik vermoed niet dat je vrij toegankelijke punten hebt buiten aan uw huis.

Je router is sowieso al een barrière maar als je poorten openzet voor externe toegang altijd zeer sterke paswoorden gebruiken. OP PC's, tablets, smartphones enz.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

beveiliging netwerk

@shymalea 

 

Het verschil openbaar of particulier ligt hem voornamelijk in het feit of de PC fysisch toegankelijk is voor "het publiek" of enkel voor uzelf. Zoals @igvfer reeds aanhaalde zet je een PC bij u thuis dus per definitie op "particulier".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Yl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

beveiliging netwerk

Beste,

 

Een "veilig" wachtwoord voor wifi telt al snel 15 karakters, waaronder kleine letters, hoofdletters en tekens. Waar geen logica in zit. (WPA2, personal)

 

Mvg.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

beveiliging netwerk


@Yl  schreef:

 

Een "veilig" wachtwoord voor wifi telt al snel 15 karakters, waaronder kleine letters, hoofdletters en tekens. Waar geen logica in zit. (WPA2, personal)


In feite gaat het hier niet om een wachtwoord, maar om een encryptiesleutel. Zelf heb ik die van mij ingesteld op het maximum: 63 karakters (ASCII). Gewoon even naar https://passwordsgenerator.net/ om een wachtwoord te genereren en klaar.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kgielis1
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Safespot WOW, overzichtelijk! Smartlock Alles op zijn plek!

beveiliging netwerk

... en als je keepass gebruikt om al je wachtwoorden en andere pincodes beveiligd bij te houden, zit daar ineens ook een password generator ingebakken.

0 Likes