Beantwoorden
cdb
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

fritzbox repeater

hoi 

vraagje

kan ik mijn fritzbox repeater 3000 verbinden met mijn telenet modem?

dat lijkt mij maar niet te lukken via wps ofwel doe ik iets verkeerd maar ik zou niet weten wat

alvast bedankt

christiaan

2 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

fritzbox repeater

Standaard staat de WPS als niet actief in mijn Telenet. Heb je dat al nagekeken en op actief gezet? Doe die enkel voor de koppeling, daarna mag je wps terug uit zetten.

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

fritzbox repeater

De Fritz!Repeater 3000 kan op 2 manieren met jouw Telenet modem verbonden worden:

• als "LAN bridge" (verbonden met jouw Telenet modem of thuisnetwerk via een LAN kabel).
  • als "WiFi bridge" (verbonden met jouw Telenet modem of thuisnetwerk via WiFi).

In het menu Thuisnetwerktoegang > Toegangstype wijzigen kan je switchen tussen "LAN bridge" en "WiFi bridge". De beste manier is natuurlijk "LAN bridge" zodat de Fritz!Repeater 3000 als een zuiver Access Point wordt gebruikt. Je kan er dan op de 2de LAN poort een bedraad toestel op aansluiten (vb TV-Box).

Gezien jij die blijkbaar toch als "WiFi bridge" (repeater) wilt gebruiken, en het via WPS niet lukt, zou ik het volgende doen:

• sluit de Fritz!3000 via een LAN kabel aan op jouw Telenet modem (of op jouw netwerk, vb op de netwerkkabel achter jouw TV).
  • zoek via "My Telenet > Verbonden toestellen" naar het IP adres van de Fritz!
  • via dit IP adres kan je nu inloggen op de Fritz! (ik neem aan dat de Fritz niet op een vast IP staat).
  • Ga naar het Menu Thuisnetwerktoegang > Toegangstype wijzigen  en druk op "Toegangstype wijzigen".
  • Kies hier voor WiFi bridge en druk op Volgende > je krijgt nu 2 lijsten met WiFi netwerken, één voor 2.4 GHz, en één voor 5 GHz.
  • Selecteer in iedere lijst jouw Telenet modem SSID en druk op Volgende.
  • Selecteer nu de versleuteling (WPA2 of WPA2+WPA3) en ook de WiFi netwerksleutel en druk op Volgende.
  • Nu krijg je het laatste scherm van de wizzard, controleer en druk op "Voltooien".

Daarna kan je de Netwerkkabel terug uittrekken en de Fritz!Repeater verplaatsen. Je kan er ook 2 bedrade toestellen op aansluiten.