24755
netweters
|
152384
antwoorden
|
20698
vragen
|
Ik kan niet inloggen op telenet wi-free. Wifree en EAP staan aan in mijn instellingen, maar mijn login en paswoord worden niet aanvaard als ik probeer aan te loggen op wi-free. Ik heb zowat de hele site van telenet afgezocht maar vind geen oplossing.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik kan ook niet inloggen op een laptop met Wifi-free.
Hoe kan je de instellingen van wifi free op de laptop vinden?
Ik kan met dezelfde login en paswoord wel op de homespot maar niet op telenet wifi-free
Hoi,
Bij problemen met de wifree deze instellingen gebruiken onder wifi:
EAP methode: PEAP
Phase 2-verificatie: MSCHAPV2
CA-certificaat: niet valideren
Identiteit: e-mail adress Telenet
Anonieme identiteit: leeg laten
Wachtwoord: Telenet wachtwoord..
Proxy: geen
Ip instellingen: DHCP
dit zijn de correcte instellingen, vaak is de EAP en CA-certificaat standaard verkeerd ingesteld
#Cru
bedankt voor reactie maar waar kan ik deze instellingen vinden?
pierre
Met Android: druk op Telenet wifree en blijven inhouden, dan netwerk aanpassen
iPhone: geen idee 😛
Beste
bedankt voor reactie.
Op android werkt het perfect maar mijn probleem zit hem op een laptob met w10.
Hier kan ik niet inloggen op telenet wifri
groeten
Gebruik dit ook op w10 , werkt goed
Moest enkel email + passwoord invoeren, als je nog iets wil aanpassen onder netwerkinstellingen
Hier heb ik reeds alles geprobeerd maar raak er niet uit.
Ik ga naar instellingen, netwerkcentrum, een nieuwe verbinding instellen, handmatige verbinding met draadloos netwerk maken.
Hier kan ik een netwerknaam ingeven, beveiligingstype en sleutel ingeven maar geen emailadres.
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Ga op je windows 10 apparaat naar start
Type in cmd
Klik hier rechts op als administrator uitvoeren
Type hier de volgende commands gevolgd door enter
Ipconfig /release
Ipconfig /flushdns
Netsh winsock reset
Volg daarna deze stappen tot en met netwerk vergeten om de telenet wifree/homespot te verwijderen
https://wiki.stipte.nl/index.php?title=Windows_10:_voorkeursnetwerk_verwijderen_en_opnieuw_toevoegen
Herstart hierna het toestel en probeer nog eens.
Ga ik proberen.
Alvast bedankt voor info
Beste
Het is mij gelukt waarvoor dank.
Enkel is de uitleg voor het verwijderen en terug instellen van het voorkeursnetwerk niet 100% van toepassing daar ik wil verbinding maken met telenetwifree.
Ik ben gestopt na het verwijderen van telenetwifree en daarna terug opgestart.
Inlog en paswoord invullen en alles was ok.
Nogmaals dank voor de oplossing
Fijn dat het opgelost is. Zou je dan de post van @Mathuas die de oplossing aangereikt heeft dan ook als "Oplossing" willen markeren aub? Thx.
Bij mij is het gelukt.
Dank u
Hallo, het lukt niet om met een iphone te connecteren met wi-free. We probeerde al de telenet mobile app, volgens deze is alles ok maar niks. Enige tips?
Mvg,
Yves
beste , probeer eens met app telenet support niet telenet mobile,ga onderaan naar surfen, dan naar onderweg, dan Wi-Free werkt niet ( beide aanklikken ), succes.