Beantwoorden
AHE1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

internet gebruik beperken

Ik wil de internettoegang voor een bepaalde gebruiker beperken gedurende een bepaald aantal uren of tot een bepaalde limiet is bereikt. Hoe kan ik dit instellen?

 

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

internet gebruik beperken

@AHE1  Met een modem/router van Telenet, de HGW, kan dit niet. Het kan meestal wel als je een modem only met eigen router hebt. Daar heb je meestal wel zoiets als "parental control".

@Suzy  Misschien nog eens een gelegenheid om aan te dringen om dat eens toe te voegen aan de software van de HGW.😙🤔



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

internet gebruik beperken

Installeer Netlimiter met een paswoord,als je zelf niet thuis bent zet de snelheid lager van inkomend en uitgaand verkeer. Als je zelf aan de PC zit,dat weet ik niet,die persoon(familielid) vertragen.

Zet bijvoorbeeld  Netlimiter op10Mbps voor download en 2Mbps voor upload.

Je kan ook users van buitenaf apart hun snelheid vertragen op hun IP nummer,dat nummer zie je op Netlimiter.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

internet gebruik beperken

@AHE1 

Ik kan alleen maar het antwoord van @igvfer beamen.

Bovendien ken ik geen systemen die letterlijk aan uw vraag beantwoorden, maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat. Wat wel kan met sommige routers is de toegang toelaten of verbieden gedurende bepaalde uren.

De controle op de toegang gebeurt met het mac-adres. Als uw gebruikers iets of wat op de hoogte zijn, zullen ze ook weten hoe ze het mac-adres kunnen veranderen dan heeft uw maatregel geen nut.

Smets56
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Topicwurm! Say what?! Complimentendag On a roll...

internet gebruik beperken

Op welk apparaat wil je dit?

want op iOS en Android kan je dit standaard al?

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

internet gebruik beperken


@igvfer  schreef:

...

@Suzy  Misschien nog eens een gelegenheid om aan te dringen om dat eens toe te voegen aan de software van de HGW.😙🤔


Bedankt, @igvfer. Het is iets waarnaar er gekeken wordt vanuit Telenet. Maar hoe of wat, daar heb ik nog geen zicht op. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes